اپل به دلیل ترس از رکود اقتصادی، دیگر کارمند استخدام نمی‌کند!

کاهش کارمندان اپل

از آنجایی که اپل از رکود اقتصادی می‌ترسد، این شرکت اکنون رویکرد محتاطانه‌تری را برای استخدام کارکنان جدید به کار می‌گیرد. گزارش دیگری حاکی از آن است که برنامه‌های داخلی شرکت کمی بدتر از کاهش سرعتی است که در چند ماه گذشته به طور عمومی به آن اذعان شده است.

در ماه آگوست، بلومبرگ گزارش داد که اپل دیگر با حدود 100 استخدام کننده قراردادی با عنوان “بخشی از فشار برای مهار اشتراک گذاری و هزینه‌های غول فن‌آوری” قطع همکاری کرد. در آن زمان، این گزارش حاکی از آن بود که پیمانکاران خارج از ساعات کاری از اخراج خود به دلیل از کارافتادگی نشان‌هایشان مطلع شده‌اند و تا دو هفته دیگر حقوق و مزایای پزشکی دریافت خواهند کرد. یک ماه قبل از آن، اپل هزینه‌ها و استخدام تیم‌های منتخب را کاهش داده بود.
اکنون گزارشی از Business Insider نشان می‌دهد که اوضاع بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اپل با استناد به «سه منبعی که اطلاعات دقیقی از مکالمات دارند»، «برای چند ماه استخدام‌های جدیدی را وارد نمی‌کند» که می‌تواند به معنای عدم استخدام کارمندان بیشتر تا شهریور 1402 باشد.

این شخص – که اطلاعات مستقیمی از مکالمات داخلی در این غول فن‌آوری دارد – گفت که اپل “بدون بودجه” را برای افزایش کارمندان برای موقعیت‌های مختلف شرکت در سال آینده تعیین کرده است. این شخص، شرکت را به عنوان «انجماد» در بخش استخدام توصیف کرد.

منبع دوم، که از چندین مکالمه سطح بالا در داخل اپل اطلاع دارد، تایید کرد که اپل در حال تجربه یک توقف در استخدام‌های خود است. شخص سوم – شخصی که به دنبال یک موقعیت ارشد در شرکت بود – گفت که توسط یک رهبر عالی رتبه به آن‌ها گفته شده بود که “بودجه‌ها در حال بررسی است.” منبع سوم افزود، دیگر مدیران اپل پیام‌های مشابهی را در مکالمات خصوصی تکرار کردند.

از آنجایی که اقتصاد جهانی ممکن است به زودی با رکود مواجه شود، اپل از جمله شرکت‌های فن‌آوری است که تلاش می‌کند تا آنجا که می‌تواند از این بحران جلوگیری کند. به این نشریه، اپل آنچه را که تیم کوک، مدیرعامل این شرکت علنا ​​گفته است، تکرار کرد:

ما به استخدام ادامه می‌دهیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی، رویکردی بسیار عمدی در برخی از بخش‌های کسب و کار در پیش گرفته‌ایم. ما به آینده اپل بسیار مطمئن هستیم و در بلندمدت سرمایه گذاری می‌کنیم. ما می‌خواهیم متفکر باشیم و تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیریم که ما را قادر می‌سازد به نوآوری در دراز مدت ادامه دهیم.”

به گفته منابع گفته شده، این منابع بر این باورند که اپل همچنین در تلاش است تا مراقب باشد که چگونه این کاهش سرعت را مدیریت کند، زیرا می‌تواند بر قیمت سهام شرکت و اهداف شرکت در حرکت رو به جلو تأثیر بگذارد.

نوشته اپل به دلیل ترس از رکود اقتصادی، دیگر کارمند استخدام نمی‌کند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.