داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو مکانی برای نمایش تبلیغات می‌شود؟!

بر اساس گزارشات، شرکت اوبر سرگرم تست امکان نمایش تبلیغات در بخش اعلان‌ها است؛ اما همه چیز احتمالا به اینجا ختم نخواهد شد. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اوبر یک بخش تبلیغاتی کاملا جدید را راه‌اندازی نموده و در صدد نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای است. اما تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که این شرکت طی چند روز اخیر اعلان‌هایی مملو از تبلیغات را برای آنها ارسال نموده است.

شایان به ذکر است که قوانین فروشگاه اپ استور اپل صریحا توسعه‌دهندگان برنامه را از انجام این‌کار منع کرده است؛ اما این موضوع موجب توقف برنامه‌های تبلیغاتی اوبر نشده است. وبسایت TechCrunch گزارش می‌دهد که برخی کاربران تبلیغات شرکت‌هایی نظیر پلوتون (Peloton) را دریافت کرده‌اند. گلایه اصلی کاربران این است که حتی در مواقع عدم استفاده فعال از برنامه اوبر نیز اعلان‌های تبلیغاتی برای آنها ارسال می‌شود.

تبلیغات درون برنامه‌ای برای اوبر برای نمایش تبلیغات در طول سفر طراحی شده‌اند؛ اما قابلیت جدید عملکردی فراتر از آن‌را ارائه می‌دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد که اوبر می‌تواند پا را یک گام فراتر گذاشته و طرح نمایش تبلیغات روی ناحیه داینامیک آیلند در گوشی‌های سری آیفون‌ 14 پرو اپل را مدنظر قرار دهد.

داینامیک آیلند به‌صورت پیش‌فرض میزبان فعالیت‌های زنده (Live Activities) است. این مشخصه جدید به iOS 16.1 اضافه شده و امکان نمایش و به‌روزرسانی پیوسته اعلان‌ها را فراهم می‌کند. اپل به منظور نمایش مزایای Live Activities نسبت به نمایش چندین نوتیفیکیشن با الگوی قدیمی از یک اپلیکیشن ویژه بهره گرفته است؛ اما بعید است که این شرکت تاکنون سناریوی نمایش تبلیغات را در ذهن خود ترسیم کرده باشد.

با توجه به اینکه قوانین اپ استور صریحا اعلام می‌کنند که توسعه‌دهندگان مجاز به نمایش تبلیغات در اعلان‌ها نیستند؛ لذا اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اوبر با عرضه این قابلیت آزمایشی برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان کماکان قوانین اپ استور را نقض خواهد کرد یا خیر. سناریوی جالب‌تر هنگامی روی خواهد داد که به‌روزرسانی آینده اپلیکیشن اوبر از قابلیت نمایش تبلیغات در Live Activities نیز پشتیبانی نماید.

اوبر در توضیح این مورد خطاب به وبسایت TechCrunch اعلام کرد که این تست به‌صورت محدود اجرا شده و کاربران همواره با مراجعه به بخش Privacy و Notifications در برنامه می‌توانند تنظیمات مربوط به اعلان‌های موبایل خود را مدیریت نمایند.

نوشته داینامیک آیلند آیفون 14 پرو مکانی برای نمایش تبلیغات می‌شود؟! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.