اپل ششمین نسخه از بتای عمومی tvOS 15 ،iPadOS 15 ،iOS 15 و watchOS 8 را منتشر کرد

کمپانی اپل اعلام نموده است که نسخه ششم بتا‌ی عمومی سیستم عامل‌های iOS 15، iPadOS 15، watchOS 8 و tvOS 15 را برای کاربران جهت تست عمومی نرم‌افزاری این شرکت منتشر کرده است.

ششمین نسخه بتا‌ی عمومی سیستم عامل‌های مذکور تا حدودی مشابه ششمین نسخه‌ بتا‌ی نرم‌افزاری شرکت اپل برای توسعه‌دهنده‌گان است که چندی قبل این شرکت آن را منتشر نمود. کاربران قادر خواهند بود که این به‌روز‌رسانی را از طریق برنامه Apple Beta Software دریافت نمایند. همچنین کاربران این شرکت می‌توانند با مراجعه به قسمت تنطیمات دستگاه نیز نسبت به دریافت این به‌روز‌رسانی برای Apple Watch و Apple TV خود اقدام کنند.

نسخه‌ی جدید بتای سیستم عامل‌های محصولات اپل، شامل تغییراتی در طراحی مرورگر Safari بوده و یک گزینه جدید نیز جهت تغییر طرح قدیمی Safari در iOS 14 در نظر گرفته شده است. گفتنی است انیمیشن تغییر و انتخاب زبانه‌ها در مرورگر Safari نیز بسیار روان‌تر خواهند شد که این امر نشان دهنده‌ی آن است که نسخه نهایی این ورژن به زودی منتشر خواهد شد.

گفته می‌شود که نرم افزار بحث‌برانگیز CSAM که سرویسی برای نظارت بر محتوای حساس و سواستفاده‌های احتمالی از کودکان است، در فصل پائیز و مدتی پس از انتشار رسمی نسخه‌ی جدید سیستم عامل منتشر خواهد شد. تا کنون شرکت اپل اعلام نکرده است که چه زمانی این نرم افزار را در چرخه‌ی بتا‌ی نرم‌افزاری قرار می‌دهد.

در نسخه‌ ششم بتا‌ی عمومی کاربران سیستم عامل watchOS 8 می‌توانند از قابلیت‌های تمرینات جدید، نظارت بر میزان تنفس در برنامه Sleep، کنترل مکان‌نمای Digital Crown و موارد دیگر را امتحان کنند. نسخه‌ی ششم بتا، پس از نصب آخرین نسخه بتا‌ی رسمی iOS 15 بر روی دستگاه‌های آیفون بارگیری کرد.

لازم به ذکر است که شرکت اپل به کاربران خود توصیه می کند که به‌روز‌رسانی‌های نسخه‌ بتا را روی دستگاه‌های اصلی خود نصب نکنند، چرا‌که با نصب نسخه‌های مذکور احتمال از دست رفتن اطلاعات کاربر و یا پیش آمدن مسائلی این‌چنینی وجود دارد. دوست‌داران این برند می‌توانند به‌روز‌رسانی‌های بتا را بر روی دستگاه‌های ثانویه یا غیر‌ضروری خود نصب کرده و قبل از نصب این به‌روز‌رسانی، از اطلاعات مهم خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنند.

نوشته اپل ششمین نسخه از بتای عمومی tvOS 15 ،iPadOS 15 ،iOS 15 و watchOS 8 را منتشر کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.