مدل‌های آینده اپل واچ احتمالا قادر به سنجش سطح هیدراتاسیون بدن خواهند بود

اپل واچ مجهز به طیف کاملی از قابلیت‌ها و سنسورهای مرتبط با سلامت است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر ضربان قلب، الکتروکاردیوگرام و نمایشگر میزان اکسیژن خون اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد که در آینده سنسور یا مشخصه نظارتی دیگری به فهرست ویژگی‌های اپل واچ اضافه خواهد شد. این مشخصه امکان سنجش میزان آب‌رسانی (هیدراتاسیون) بدن کاربر را فراهم می‌کند.

بر اساس یک پتنت اخیرا منتشر شده به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل پتنت مربوط به مشخصه سنجش هیدراتاسیون را به ثبت رسانده است. این قابلیت در آینده می‌تواند توسط اپل واچ به‌کار گرفته شود. در توضیحات مربوط به پتنت خاطرنشان شده است:

“قابلیت سنجش هیدراتاسیون توسط دستگاه الکترونیکی پوشیدنی نظیر یک ساعت قابل ارائه است. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا سطح آب‌رسانی بدن خود را به آسانی ردیابی نمایند. این ساعت با قرارگیری روی مچ دست کاربر قادر به دریافت و سنجش یک یا چند ویژگی الکتریکی از طریق تعریق ایجاد شده توسط کاربر است. این ساعت به منظور سنجش خواص الکتریکی عرق از چندین الکترود استفاده می‌کند.”

همچنین اپل می‌افزاید: “ردیابی هیدراتاسیون می‌تواند به‌صورت غیرتهاجمی، مکرر، دقیق، خودکار و با حداقل دخالت از جانب کاربر انجام شود. اطلاعات اندازه‌گیری شده به منظور ارائه بازخوردهای مفید و جزئیات ردیابی سلامت به کاربران قابل استفاده هستند. در نتیجه این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا میزان هیدراتاسیون و سلامت کلی خود را به شکل مطلوب‌تری مدیریت نمایند.”

با این‌حال با توجه به اینکه طرح فوق صرفا یک پتنت محسوب می‌شود؛ لذا هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل نهایتا آن‌را در قالب یک محصول واقعی پیاده‌سازی نماید. بر اساس برخی شایعات، شرکت اپل انواع دیگری از سنسورها و مشخصه‌های نمایشگر سلامت را مدنظر قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مشخصه سنجش غیرتهاجمی میزان قند خون اشاره کرد. با این‌حال به‌کارگیری این مشخصه در مدل‌های آینده اپل واچ احتمالا کمی زمان خواهد برد.

نوشته مدل‌های آینده اپل واچ احتمالا قادر به سنجش سطح هیدراتاسیون بدن خواهند بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.