اپل مدیر سابق واحد نرم‌افزار خودران در شرکت تسلا را به خدمت گرفت

شرکت اپل در زمینه تلاش خود برای توسعه یک اتومبیل خودران به شکلی باورنکردنی پنهان‌کاری نموده است. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، غول کوپرتینویی طی آخرین اقدام خود یکی از پرسنل کلیدی شاغل در سرسخت‌ترین کمپانی رقیب را به خدمت گرفته است.

بر اساس گزارشات، شرکت اپل فردی با نام کریستوفر سی‌جی مور را استخدام نموده است. وی از سال 2019 سمت مدیریت نرم‌افزار خودران تسلا را بر عهده داشته و از سال 2014 در این شرکت خودروسازی مشغول فعالیت بوده است.

اگرچه آقای مور هنوز صفحه لینکداین خود را آپدیت نکرده است؛ اما خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که وی در شرکت اپل نیز بر روی نرم‌افزار کار خواهد کرد و گزارش فعالیت خود را به استوارت باورز ارائه خواهد داد. آقای باورز نیز همانند کریستوفر مور به‌عنوان رئیس واحد سیستم‌ خودران در تسلا فعالیت می‌کرد؛ اما در سال 2019 این شرکت را ترک کرد.

کریستوفر مور یکی از کارمندانی بود که پیش‌تر در ماه مه به خبرگزاری California DMV اعلام کرد که ایلان ماسک در اعلام جدول زمانی کامل کمپانی خودروساز مبالغه کرده است. وی طی یک تماس کنفرانسی اعلام کرد که بیانیه ایلان ماسک مبنی بر عرضه سیستم خودران سطح 5 در آینده نزدیک با واقعیات مهندسی مطابقت ندارد.

آقای ماسک ادعا کرده که فناوری تسلا به‌زودی بدون دخالت انسان قادر به فعالیت خواهد بود. در حال حاضر صرفا سیستم خودران سطح 2 قابل دسترس است. در این‌حالت رانندگان کماکان بایستی دست خود را روی فرمان اتومبیل نگه دارند. در جریان یک پرونده قضایی به‌دلیل مرگ فردی در ایالت فلوریدا طی سال 2019 بر اثر یک تصادف اتومبیل خودران، آقای مور به‌عنوان شاهد فراخوانده شد. اسناد مربوط به این شکایت در اوایل ماه اکتبر منتشر شد؛ زمانی‌که آقای مور شرکت تسلا را ترک کرده بود.

کریستوفر مور و استوارت باورز تنها 2 تن از کارمندان سابق شرکت تسلا هستند که اپل برای واحد خودروسازی خود استخدام کرده است. سایر افراد استخدام شده شامل Michael Schwekutsch؛ معاون مهندسی پیشین تسلا (که روی سیستم رانندگی قطارها کار می‌کرد) و استیو مک‌مانوس؛ معاون مهندسی پیشین کمپانی هستند.

نوشته اپل مدیر سابق واحد نرم‌افزار خودران در شرکت تسلا را به خدمت گرفت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.