اپل ۹۰ درصد از سود بازار اسمارت فون‌ها را در اختیار دارد!

 

این روزها رقابت میان بزرگان صنعت موبایل دنیا بسیار داغ است. سامسونگ با نسل جدید محصولاتش در پی به‌دست آوردن سود است و تا حدودی هم موفق بوده، سونی و ال‌جی در پی جبران ناکامی‌هایشان هستند و اچ‌تی‌سی نیز همچنان در ناکامی به سر می‌برد. در این میان، اپل بهترین سیاست‌گذاری ممکن را داشته و نسبت به سایر کمپانی‌ها اوضاع خیلی بهتری دارد. حال بد نیست با میزان سود کمپانی‌ها از این صنعت آشنا شویم؛ در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.Header

طبق تخمین اعلام شده از بلومبرگ، این کمپانی 90 درصد از سود بازار اسمارت فون‌ها را به‌دست آورده است. در جایگاه دوم، کمپانی سامسونگ قرار دارد که حدود 8 درصد از سود این بازار پرهیاهو را به‌دست آورده است. میزان باقی مانده نیز بین سایر کمپانی‌ها تقسیم شده و برخی از کمپانی‌ها نیز ضرردهی دارند.Mobile-share-Q2با نگاهی به جدول بالا و سهم فوق‌العاده‌ی اپل، می‌شود فهمید که چرا این کمپانی هر روزش بهتر از دیروزش است! همچنین به‌جز سامسونگ، بقیه کمپانی‌هایی که به تولید محصولات اندرویدی می‌پردازند اصلا حال و روز خوشی ندارند. سونی و اچ‌تی‌سی از مهم‌ترین کمپانی‌هایی هستند که نه تنها سود خاصی به دست نمی‌آورند بلکه زیان هم می‌بینند.

شاید اکنون، دیگر از جذابیت تجارت برای اندرویدی‌ها کاسته شده است و این اپل است که دارد می‌تازد اما با توجه به برنامه‌هایی که کمپانی‌ها برای سال 2016 دارند، می‌توان باز هم شاهد رقابتی جذاب در این بخش بود.

نوشته اپل 90 درصد از سود بازار اسمارت فون‌ها را در اختیار دارد! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.