اپ استور اپل تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیون اپلیکیشن خواهد داشت!

اپ استور اپل تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیون اپلیکیشن خواهد داشت!

بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی Sensor Tower، اپ استور تا سال ۲۰۲۰، پنج میلیون اپلیکیشن خواهد داشت. چند ماه پیش بود که اپل اعلام کرد اپ استور، ۲ میلیون اپلیکیشن دارد.

اگر فکر می‌کنید که این میزان زیاد است، کمی دست نگه دارید. این گزارش همچنین می‌گوید که اپ استور تا پایان امسال ۲.۹۷ میلیون و تا پایان سال بعد، ۳.۶ میلیون اپلیکیشن خواهد داشت. در پایان سال ۲۰۰۸، اپ استور تنها ۵ هزار اپلیکیشن داشت که این میزان به ۱.۷۵ میلیون در پایان سال ۲۰۱۵ افزایش یافت. تا سال ۲۰۲۰ تعداد اپلیکیشن‌ها به ۵.۰۶ میلیون می‌رسد.

اگر عمیق‌تر به داده‌ها نگاه کنیم، فهم بهتری از نوع اپلیکیشن‌های افزوده شده پیدا می‌کنیم. در ماه مه ۲۰۱۶، ۴۸۲۳۱ اپلیکیشن جدید به اپ استور اضافه شده که از این میزان ۴۳ درصد یعنی ۲۱ هزار اپلیکیشن بازی بوده است. ۲۲ رده باقی مانده،‌ ۵۷ درصد اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از بازی، رده‌های آموزش، سرگرمی، تجارت و سبک زندگی قرار دارند. اپلیکیشن‌های آب و هوا با ۱۳۴ مورد، در ته جدول قرار دارند.

حال می‌دانیم که اپ استور در چهار سال آینده به کجا می‌رود، اما این چه معنایی می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و اپل داشته باشد؟! واضح است که با وجود دو میلیون اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان برای رسیدن به مشتریان دچار مشکل خواهند شد. در نتیجه اپل باید پیدا شدن اپلیکیشن‌ها را آسان‌تر کند.

اپل گام‌هایی مانند معرفی رده‌های جدید برای پیداشدن اپلیکیشن‌ها داشته، اما این گام‌ها کافی نیست. اپل نیاز دارد که راهبری اپ استور را افزایش دهد. برخی از این تغییرات را می‌توان با تغییر رابط کاربری انجام داد، اما برخی نیز با استفاده اپل از یادگیری ماشین محقق می‌شوند. در حال حاضر می‌بینیم که دستیاران به هسته‌های اصلی iOS راه یافته‌اند، پس واقع بینانه خواهد بود اگر در آینده دستیاران اپ استور بتوانند با یادگیری از رفتار افراد، پیشنهاد داده و آنها را در یافتن اپلیکیشن‌های مناسب یاری کنند.

نوشته اپ استور اپل تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیون اپلیکیشن خواهد داشت! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.