اچ‌تی‌سی سهم خود از سود برنامه‌های طراحی شده برای Vive را به طراحان آن‌ها بخشید

به‌تازگی اچ‌تی‌سی قراردادی با گوگل امضا کرده که با دریافت 1.1 میلیارد دلار، حساب بانکی خود را پر از پول کرده و اهمیت هدست واقعیت مجازی Vive را برای شرکت دو چندان نموده است. این شرکت تایوانی در تلاش برای تشویق توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری برای طراحی برنامه برای هدست Vive، تخفیف جالبی برای آن‌ها در نظر گرفته است؛ بدین صورت که اچ‌تی‌سی دیگر سهم سی درصدی خود از سود نرم‌افزارهای طراحی شده برای محصولش را نمی‌گیرد و صد درصد سود به جیب طراحان می‌رود. این وضعیت تا پایان سال 2017 ادامه دارد و پس از 31 دسامبر سهم سی درصدی شرکت به جای خود باز می‌گردد.

اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی امیدوار است نرم‌افزارهای ارزان‌قیمت فروش بیشتری را برای این محصول به ارمغان بیاورند و البته نیم نگاهی هم به فروش در فصل تعطیلات دارد. فروشگاه The Viveport سال قبل بازگشایی شد و در این مدت تعداد برنامه‌های در دسترس از 60 عدد به 1000 برنامه رسیده و بیشتر از 26000 توسعه‌دهنده نرم‌افزار در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

اچ‌تی‌سی همچنین به عاملین آرکید که از مشتریان بابت استفاده ساعتی از Vive هزینه می‌گیرند، اجازه داده تا 70 درصد سود فروش را تا پایان سال مال خود کنند. پیش از این، تقسیم‌بندی سود به‌صورت 50-50 صورت می‌گرفت. هم‌اکنون The Viveport Arcade Manager در بیش از 70 کشور به‌صورت آزمایشی دایر است و بیش از 700 عنوان در این زمینه به کاربران پیشنهاد می‌کند. به‌علاوه کیت Viveport Scene به توسعه‌دهندگان ارائه شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد افکت‌های جالبی برای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف طراحی کنند.

تعطیلات مهم‌ترین زمان برای توسعه‌دهندگان است و ما می‌خواهیم قدردانی خود را از آن‌ها نشان دهیم. زمان فوق‌العاده هیجان انگیزی است، محتوای بسیار زیاد به همراه 2000 عنوان برای این پلت‌فرم در سرتاسر جهان وجود دارد.

همان‌طور که در خبرها گفته شد، اچ‌تی‌سی در حال کار بر روی یک نسخه مستقل از Vive است که با نام Vive Focus شناخته خواهد شد. برعکس Vive، نسخه جدید نیاز به اتصال به کامپیوتر ندارد و از چیپ‌ست اسنپدراگون 835 بهره می‌برد. این محصول در آمریکا از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل، Daydream، پشتیبانی خواهد کرد. مطمئنا چهارم اکتبر اطلاعات بیشتری در مورد Vive Focus منتشر خواهد شد.

نوشته اچ‌تی‌سی سهم خود از سود برنامه‌های طراحی شده برای Vive را به طراحان آن‌ها بخشید اولین بار در پدیدار شد.