اگر از کاربران فورتنایت در آیفون هستید، به هیچ وجه گوشی خودتان را آپدیت نکنید!

با توجه به ادامه نبرد حقوقی میان شرکت‌های اپل و Epic به‌نظر می‌رسد کاربرانی که پیش‌تر اقدام به نصب بازی فورتنایت روی دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد خود نموده‌اند؛ نسبت به دریافت به‌روزرسانی iOS 14 احتمالا تمایل چندانی ندارند. توئیت منتشر شده توسط حساب‌کاربری Fortnite Status به این موضوع اشاره نموده است. این توئیت ادعا می‌کند که به‌روزرسانی فیرم‌ور دستگاه به iOS 14 می‌تواند موجب حذف اپلیکیشن فورتنایت از روی آن شود.

توئیت مذکور خاطرنشان می‌کند که کاربران در صورت نصب به‌روزرسانی iOS 14 احتمالا پیام مربوط به حذف موقت برنامه پیش از به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند. موافقت با انجام ‌این‌کار موجب حذف فورتنایت از روی دستگاه اپلی شده و کاربران دیگر قادر به نصب مجدد آن نخواهند بود. جهت یادآوری بایستی اعلام کرد که اپل اپلیکیشن فورتنایت را از فروشگاه اپ استور خود حذف نموده و کاربران در صورت حذف برنامه قادر به دانلود مجدد آن نخواهند بود.


توئیت فوق در عوض پیشنهاد می‌کند که کاربران پیش از نصب به‌روزرسانی جدید نسبت به حذف دستی اپلیکیشن‌های بلا استفاده از روی گجت‌های خود اقدام نمایند. اکنون بایستی خاطرنشان کرد که این پیام ظاهرا تنها بر روی دستگاه‌های iOS مشاهده می‌شود که فاقد فضای ذخیره‌سازی کافی برای آغاز دریافت به‌روزرسانی هستند. نمایش پیام حذف برخی اپلیکیشن‌ها پیش از به‌روزرسانی iOS نیز احتمالا از همین موضوع ناشی می‌شود.

بسیاری از کاربران در جریان دریافت و نصب به‌روزرسانی iOS 14 چنین پیامی را مشاهده نمی‌کنند؛ اما به‌هرحال بایستی این سناریو را مدنظر قرار داد. ضمنا بایستی خاطرنشان کرد که حتی اگر پیش‌تر نیز بازی فورتنایت را بر روی گجت خود نصب کرده باشید؛ حذف این برنامه بدان معناست که شما دیگر قادر به دریافت به روزرسانی‌های آینده برنامه و بازی کردن با گیمرهای غیر iOS نخواهید بود.

نوشته اگر از کاربران فورتنایت در آیفون هستید، به هیچ وجه گوشی خودتان را آپدیت نکنید! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.