اگر در خانه خود، سیم‌های قدیمی و ازکارافتاده مشاهده کردیم، باید چه‌کاری انجام دهیم؟

اگر در خانه خود، سیم‌های قدیمی و ازکارافتاده مشاهده کردیم، باید چه‌کاری انجام دهیم؟

شما در حال بازسازی خانه قدیمی خود هستید و در همین حال، در میان دیوارها با سیم‌های قدیمی و قطع‌شده بسیاری مواجه می‌شوید. حالا بهتر است آن را به حال خود رها کرده و یا از جایش جدا کنیم؟

مشاهده این نوع از سیم‌ها به‌ویژه در خانه‌های قدیمی و در دیوارها، سقف‌ها و کف زمین یک اتفاق معمولی است. به دلایل مختلفی بهتر است آن را از جا درآورده و جدا نماییم اما قبل از انجام این کار، باید از قطع بودن جریان برق اطمینان حاصل کنید. به این منظور می‌توانید از یک متخصص و یا تکنسین کمک بگیرید. اما برای اطمینان بیشتر مجددا تمام سیم‌کشی‌ها را از طریق ولت‌متر و یا فازمتر امتحان کنید.


پس از طی این مرحله و اطمینان از امن بودن سیم‌کشی‌ها، از بین بردن آنها کار راحتی است. اگر برق‌کشی از نوع قدیمی آلومینیومی است (این نوع سیم‌کشی با چینی سفید رنگی که در قسمت اتصال سیم قرار دارد، قابل تشخیص است)، ابتدا آن قسمت سفید رنگ را بررسی کرده و بااحتیاط جدا نمایید. حالا سیم‌ها کارایی ندارند. اگر سیم‌کشی از نوع مدرن است که با بست‌های آهنی سر جایش محکم می‌شود، ابتدا با ابزار لازم بست‌ها را جدا کرده و سیم‌ها را با نیروی دست به سمت پایین بکشید تا جدا شوند. گزینه دیگر استفاده از یک میخ‌کش است.

سپس از کف ضد آتش برای پوشاندن سوراخ‌های ایجادشده در ساختار سیم‌کشی بهره بگیرید. سیم‌های قدیمی و سوراخ‌ها، می‌توانند محل مناسب برای عبور و مرور جانوران جونده باشد. این سوراخ‌ها ممکن است باعث ورود سرما به خانه شما شوند و مهم‌تر از همه محلی برای ورود گازهای قابل اشتعال خواهد بود. دلیل استفاده از کف ضد آتش، همین است.

نوشته اگر در خانه خود، سیم‌های قدیمی و ازکارافتاده مشاهده کردیم، باید چه‌کاری انجام دهیم؟ اولین بار در پدیدار شد.