ایتالیا ابری کردن همه اطلاعات دولتی خود را به مایکروسافت سپرد

گروه دفاعی لئوناردوی ایتالیا و مایکروسافت به منظور تقویت تحول دیجیتال در سیستم مدیریت دولتی ایتالیا و زیرساخت‌های مهم ملی این کشور همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر آغاز کردند.
 
در بیانیه مشترک منتشر شده از سوی این دو مرکز گفته شد که پروژه جدید بر حفاظت از داده‌ها و استفاده از فناوری‌ها و راهکارهای پیشرفته ابری تمرکز دارد.
 
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت ایتالیا در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک مرکز ملی خدمات پردازش ابری برای داده‌های مرتبط با سازمان‌های عمومی است. این مرکز با اتکا به بخشی از اعتبارات اروپایی برای کمک به اقتصاد ایتالیا و بهبودی شرایط اقتصادی پس از همه‌گیری ویروس کرونا توسعه می‌یابد.
 
وزیر نیروی ایتالیا روز گذشته اعلام کرد که این کشور در نظر دارد فناوری‌های ابری که توسط شرکت‌های بزرگ خارج از این کشور توسعه می‌یابند را در اختیار بگیرد. با این وجود دولت ایتالیا اظهار داشته که در این فرآیند می‌بایست به این اطمینان برسد که تمامی داده‌ها به صورت محلی در خاک ایتالیا ذخیره شوند.
 
براساس این همکاری‌های جدید گفته شد شرکت لئوناردو به عنوان مرکز یکپارچه‌کننده سیستم و ارائه‌دهنده خدمات امنیت سایبری برای کمک به دیجیتالی‌سازی مراکز دولتی عمومی ایتالیا فعالیت می‌کند.
 
این دو شرکت در بیانیه مشترک خود توضیح دادند که مایکروسافت متعهد شده فناوری‌ها و خدمات پیشرفته خود را برای بهره‌وری، امنیت، سرویس‌های پردازش ابری و سیستم‌های اتوماسیون ارائه کند.