ایرپادز مکس ۲ اپل در عوض تاج دیجیتالی از فرامین کنترلی لمسی استفاده خواهد کرد

اخیرا شایعات پیرامون هدفون‌های ایرپادز مکس 2 شرکت اپل از گونه و کنار به گوش می‌رسند. با این‌حال پتنت جدیدی که توسط غول کوپرتینویی به ثبت رسیده است؛ نشان می‌دهد که این شرکت با عرضه دومین نسل از هدفون روگوشی ممتاز خود چه اهدافی را دنبال می‌کند.

بر اساس اعلام وبسایت Patently Apple، کمپانی اپل اخیرا درخواست ثبت یک پتنت جدید را به دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) ارائه نموده است. محتوای این پتنت به پردازش حرکات روی سطوح حساس به لمس مربوط می‌شود. به گفته این نشریه اکنون نخستین بار نیست که اپل پتنت مربوط به فرامین کنترل لمسی روی ایرپادز مکس را ثبت می‌کند؛ چرا که حداقل 3 سند دیگر نیز در زمینه این فناوری به ثبت رسیده است.

پتنت جدید اپل به‌طور خلاصه خاطرنشان می‌کند که یک دستگاه الکترونیکی از این اجزاء تشکیل شده است:

  • حداقل یک سطح حساس به لمس
  • یک یا چند پردازنده
  • حافظه جهت ذخیره‌سازی یک یا چند برنامه پیکره‌بندی شده برای اجرا توسط یک یا چند پردازنده
  • یک یا چند برنامه شامل دستورالعمل‌هایی برای تشخیص فرامین صادر شده توسط حداقل یک سطح حساس به لمس و ژست‌های حرکتی ابتدایی

فرامین کنترل لمسی روی ایرپادز مکس 2 احتمالا انجام اقداماتی نظیر تعویض آهنگ‌ها، فراخوانی دستیار صوتی سیری، کم یا زیاد کردن صدا و موارد دیگر را تسهیل خواهند کرد. در حال حاضر بهره‌مندی از تاج دیجیتالی کماکان یک ویژگی بسیار هوشمندانه و منحصربه‌فرد برای هدفون‌های ممتاز اپل به‌شمار می‌رود.

با رونمایی اپل از نخستین نسل ایرپادز مکس در اواخر سال 2020، تیم طراح این محصول در مصاحبه‌ای با وبسایت طراح ژاپنی موسوم به Casa BRUTUS شرکت کردند. در جریان آن مصاحبه، اپل خبر ارزیابی کنترلرهای لمسی برای ایرپادز مکس را تائید کرد؛ اما نهایتا توجه خود را روی طراحی تاج دیجیتالی متمرکز کرد. با این‌حال ایرپادز مکس 2 می‌تواند برخی معادلات را دستخوش تغییر نماید.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل از هدفون ممتاز جدیدی رونمایی خواهد کرد یا خیر. سال گذشته خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که اپل در صدد عرضه مدل‌های رنگی جدید برای ایرپادز مکس طی سال 2021 است؛ اما این سناریو نهایتا عملی نشد.

چنان‌چه اپل قابلیت پخش بدون اتلاف موسیقی و پشتیبانی از فایل‌های صوتی با کیفیت بالاتر را به ایرپادز مکس 2 اضافه نماید؛ در این‌صورت هدفون مذکور به یک گزینه مفید و کارآمد برای کاربران تبدیل خواهد شد. بعلاوه اضافه شدن دکمه پاور به ایرپادز مکس، مشکلات مربوط به خاموش نشدن صحیح هدفون را برطرف خواهد کرد.

نوشته ایرپادز مکس 2 اپل در عوض تاج دیجیتالی از فرامین کنترلی لمسی استفاده خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.