روش صحیح برای شارژ کردن پاوربانک چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، زندگی همه ما بیش از پیش، با ابزارهای الکترونیکی همچون موبایل، لپ‌تاپ و …. گره خورده است. به کمک پاوربانک‌ها می‌توانیم هر زمان و هرجایی در دسترس باشیم و از بابت تمام نشدن شارژ دستگاه خود مطمئن باشیم. اما باید همواره از شارژ بودن پاوربانک خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این برای افزایش طول عمر پاوربانک‌ها که عصای دست این روزهای همه ما هستند، باید راه‌ صحیح شارژ کردن آن را بدانید. در ادامه به بررسی این روش‌ می‌پردازیم.

روش صحیح برای شارژ کردن پاور بانک

اگر پاور بانک خود را به تازگی تهیه کرده‌اید، ابتدا به چراغ‌های LED روی دستگاهتان توجه کنید. عموماً، پاوربانک‌ها، در کارخانه فول شارژ شده و بسته‌بندی می‌شوند. نکته‌ای که نباید از خاطر ببرید این است که تا زمانی که پاوربانک شما به شارژ نیاز ندارد، از به برق زدن آن خودداری کنید چرا که این کار باعث کاهش طول عمر دستگاه شما می شود.

پیش از اتصال پاوربانک برای شارژ، حتما دستورالعمل و راهنمای آن را مطالعه کنید. عموماً در جعبه پاور بانک‌ها این راهنما موجود است مثل دستورالعملی که با خرید پاور بانک انرجایز دریافت می‌کنید که در آن، مدت زمانی که طول میکشد تا پس از اتصال دستگاه به برق، پاوربانک شما فول شارژ شود ذکر شده است. سعی کنید مدت زمان اعلام شده را برای افزایش طول عمر پاور بانکتان، رعایت کنید.

بهترین راه برای شارژ پاور بانکتان، متصل کردن آن به برق از طریق کابل USB و آداپتور است. البته می‌توانید از لپ‌تاپ یا کامپیوترتان هم برای شارژ پاور بانک خود استفاده کنید که در این صورت تنها کافی است کابل را به پورت USB سیستم خود متصل کنید. اما تنها در صورتی این کار را انجام دهید که به پریز برق دسترسی ندارید.

در هنگام شارژ شدن، پاور بانک را بررسی کنید. معمولا چراغ‌های LED روی دستگاه تا زمان شارژ شدن کامل، روشن و خاموش می‌شوند تا شما در جریان وضعیت باشید. پس از فول شارژ شدن، دستگاه را از برق بکشید و در آخر، از شارژ شدن پاور بانک خود اطمینان حاصل کنید. بهتر است پس از شارژ و پیش از خروج از منزل، حتما یکی از دستگاه‌های خود را برای اطمینان از فول شارژ شدن پاور بانک، به آن متصل کنید.

ضمنا توجه داشته باشید که فقط از شارژر پاور بانک خود برای شارژ کردن آن استفاده کنید نه از شارژرهای متفرقه موجود در بازار.

این نکات را درباره پاوربانک به خاطر داشته باشید

  • پاور بانکتان را برای مدت طولانی، بلا استفاده رها نکنید؛ این کار باعث کاهش ظرفیت دستگاه شما می‌شود.
  • پاوربانک سازگار با دستگاه موردنظرتان را انتخاب کنید. تلفن‌های همراه هوشمند امروزی، معمولا به یک ورودی A1 نیاز دارند اما اگر مایل به شارژ کردن دستگاه‌های بزرگ‌تری مانند تبلت یا لپ‌تاپ خود هستید باید بررسی کنید که آیا پاوربانک موردنظرتان ورودی 2 دارد یا خیر.
  • زمان حدودی شارژ دستگاه خود را محاسبه کنید. از طریق تقسیم ظرفیت شارژ(mAh) به نرخ شارژ(میلی آمپر) می توانید مدت زمان موردنیاز برای شارژ پاوربانک خود را محاسبه کنید. به طور مثال، در صورت خرید پاوربانک انرجایزر با ظرفیت 20000 میلی آمپر بر ساعت و نرخ شارژ 2000میلی آمپری، به 10 ساعت زمان برای شارژ کامل آن نیاز دارید.
  • پاوربانک خود را زیر نور آفتاب یا در فضای بسیار سرد رها نکنید. این موضوع باعث افت عملکرد و کاهش طول عمر این دستگاه خواهد شد.
  • محصولی با برند معتبر و از فروشگاهی معتبر بخرید. ما به شما خرید پاور بانک انرجایزر را پیشنهاد می‌کنیم. اگر به دنبال خرید این محصول هستید، بهتر است به وب‌سایت جالبو سری بزنید. جالبو یک فروشگاه کامپیوتر در شیراز است که محصولات متنوع و با ضمانت کیفیت و قیمت ارائه می کند. این فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر، به سراسر ایران نیز محصول ارسال می کند و با توجه به حضور در قلب محصولات کامپیوتری ایران، قیمت‌های مناسب‌تر و امکانات متفاوتی را در اختیار خریداران خود قرار می دهد.

از کجا پاور بانک بخریم؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی خریداران، جایی معتبر برای تهیه لوازم موردنیاز است. این موضوع در خرید لوازم الکترونیکی اهمیتی دوچندان میابد؛ چرا که هم معمولا برای خرید این محصولات، باید هزینه بیشتری پرداخت و هم باید از ضمانت محصولی که می‌خرید مطمئن باشید. فروشگاه اینترنتی جالبو، به عنوان بزرگترین فروشگاه کامپیوتر شیراز، توانسته جایگاه خوبی در ارائه محصولاتی از این دست، در بازار لوازم جانبی کامپیوتر کسب کند. جالبو با سابقه حضور 20 ساله در این بازار، با نیازهای کاربران و دغدغه‌های آن‌ها به خوبی آشناست. این فروشگاه تمام محصولات خود را با ضمانت کیفیت و قیمت به فروش می‌رساند؛ پس می توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. همچنین 7 روز ضمانت بازگشت کالا، امکانی است که در کمتر فروشگاه کامپیوتری می توانید مشاهده کنید. اگر قصد خرید پاور بانک انرجایزر یا هرنوع پاوربانک یا محصول کامپیوتری دیگری را دارید، پیش از خرید حتما به وب‌سایت جالبو سر بزنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته روش صحیح برای شارژ کردن پاوربانک چیست؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.