ایلان ماسک می‌خواهد دوج‌کوین را به توییتر اضافه کند!

دوج‌کوین و ایلان ماسک

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دوج‌کوین در بازار کریپتو، روند مثبت خود را طی می‌کند، به‌خصوص از زمانی که بالاتر از سطح اصلاحی فیبوناچی (۰٫۱۲۰۰ دلار) پیش رفته است. متأسفانه علی‌رغم حمایت قوی ایلان ماسک از دوج‌کوین، رشد صعودی آن در چهار روز گذشته کمی افت کرده است.

ایلان ماسک، یکی از طرفداران پروپاقرص دوج‌کوین به‌حساب می‌آید. با نشستن ایلان ماسک روی صندلی ریاست توییتر، قیمت دوج‌کوین به طرز حیرت‌انگیزی در طول هفته گذشته، افزایش ۱۴۵ درصدی را تجربه کرد. بااین‌حال، این رشد عظیم ناگهان در طول این هفته متوقف شد و اکنون روند نزولی را در بازار کریپتو تجربه می‌کند.

افزایش اخیر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، تأثیر مخربی روی وضعیت بازار کریپتو گذاشته است. دلیل کاهش قیمت ارز دیجیتالی نظیر دوج‌کوین می‌تواند به این مسئله ارتباط پیدا کند؛ بنابراین، عملکرد ضعیف بازار کریپتو نقش مهمی در تضعیف جایگاه دوج‌کوین در این بازار داشته است.

از سوی دیگر، گزارش‌های مثبت متعددی منتشر شده است که ایلان ماسک قصد دارد از دوج‌کوین، به عنوان یکی از روش‌های پرداختی در توییتر استفاده کند. این اقدام می‌تواند دوباره منجر به رشد صعودی قیمت دوج‌کوین شود.

در شب هالووین، ثروتمند‌ترین کارآفرین جهان از دوج‌کوین استفاده کرد. او اعلام داشت که می‌خواهد از آن به عنوان روش پرداختی مزایای ویژه توییتر استفاده کند.

در تابستان امسال، ایلان ماسک با خرید ۹٫۱ درصد از سهام شرکت توییتر، به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار این رسانه بزرگ تبدیل شد.

شرکت استخراج‌کننده دوج‌کوین از حضور ماسک در توییتر استقبال می‌کند و ماسک قصد دارد این رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت جایگزین برای دارندگان تیک آبی توییتر در نظر بگیرد.

خبرگزاری بلومبرگ در روز جمعه گزارش داد که یک شکایت جمعی در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو علیه ایلان ماسک ثبت شده است. محتوای این شکایت به تصمیم ماسک مبنی بر اخراج نیمی از کارمندان شرکت توییتر اشاره دارد. کارمندان توییتر می‌گویند که ایلان ماسک بدون ارائه اخطار مناسب طبق قوانین فدرال و کالیفرنیا، آن‌ها را اخراج کرده است. شکایت کارمندان توییتر می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت دوج‌کوین به عنوان حامی ایلان ماسک تلقی شود.

سیاست جنگ‌طلبانه فدرال رزرو باعث شد که بازار کریپتو شتاب صعودی خود را از دست بدهد. افزایش اخیر نرخ بهره ۷۵ بیتی بر ثانیه از سوی فدرال رزرو، تأثیر بزرگی روی تمام ارزهای دیجیتال گذاشت. این تأثیر می‌تواند منجر به کاهش شدیدتر در ارزش بازار کریپتو شود.

دوج‌کوین، ارز دیجیتال ایلان ماسک هم به علت موضع فدرال رزرو دچار افت قیمت در بازار کریپتو شد. از سوی دیگر، بیت‌کوین و اتریوم توانستند قیمت‌های خود را به ترتیب بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار حفظ کنند. با توجه به این موضوع، سیاست جنگ‌طلبانه فدرال رزرو و بازار نزولی ارزهای دیجیتال، تأثیر اندکی بر قیمت دوج‌کوین گذاشته است.

قیمت فعلی دوج‌کوین با احتساب حجم معاملات ۲٫۷ میلیارد دلاری در ۲۴ ساعت، معادل ۰٫۱۲۳۶ دلار است. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت دوج‌کوین ۶٫۲۱ درصد کاهش‌یافته است، درحالی‌که در هفته گذشته نزدیک به ۱۴۵ درصد رشد قیمت داشته بود. عرضه در گردش ‌دوج‌کوین برابر با 132,670,764,300 است.

ازآنجایی‌که کارمندان سابق توییتر از ایلان ماسک شکایت کرده‌اند، جایگاه دوج‌کوین ممکن است در بازار کریپتو متزلزل شود. به همین دلیل، بسیاری از معامله‌گران به دنبال استفاده از ارزهای دیجیتال جایگزین هستند.

ارز دیجیتال Dash 2 Trade اکنون پیش‌فروش ۴.۶ میلیون دلاری را تجربه می‌کند. سازندگان این ارز تأیید کردند که توکن D2T در LBank Exchange فهرست می‌شود. این دستاوردها کمتر از دو هفته پس از شروع پیش‌فروش رسمی این توکن رخ داده است. این نشان‌دهنده علاقه شدید سرمایه‌گذاران به پلتفرم هوشمند تجاری D2T است.

نوشته ایلان ماسک می‌خواهد دوج‌کوین را به توییتر اضافه کند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.