اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید!

طی چند وقت اخیر از یک سو کمیسیون مشترک طرح بحث برانگیز صیانت از فضای مجازی، به طور رسمی آغاز به کار کرده و اعضای آن نیز، طی چند جلسه درباره انتخاب اعضای هیئت رئیسه و چگونگی و شرایط بررسی این طرح، تصمیم‌گیری کرده‌اند؛ و از سوی دیگر دولت سیزدهم نشان داده است که با تمام قوا به دنبال اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی است.

به طوری‌ که چندی پیش، رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و از وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی، خواست که تمام ظرفیت‌ها را به کار گیرند تا پروژه شبکه ملی اطلاعات، هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بارها تاکید کرده است که پروژه شبکه ملی اطلاعات، از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های در دست اجرای وزارت ارتباطات است.

حالا و در این شرایط، یکی از نمایندگان مجلس به مسئولین امر هشدار داده است که پرداختن به موضوع اینترنت، آن‌ها را از دقت به موضوع امنیت کشور غافل ساخته است!

مجتبی توانگر، از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته اقتصاد انرژی مجلس، در صفحه خود در پلتفرم توئیتر نوشته است: «اطلاعات نگران‌کننده‌ای از وضعیت امنیت اطلاعات‬ کشور به گوش می‌رسد، شایع است که زیرساخت انتقال داده‌های چند سامانه حیاتی کشور، بر روی ماهواره‬ یکی از رقبای منطقه‌ای قرار دارد. سهل‌انگاری، غفلت یا نفوذ در حفاظت سایبری‬ کشور، باید ریشه‌یابی و رفع گردد. در شرایطی که سامانه‌های حیاتی کشور بر روی وب یا اینترنت نیستند؛ برخی افراد با اغراض نامعلوم، دغدغه‌ای به جز محدودسازی‬ دسترسی و استفاده مردم و کسب‌وکارها از اینترنت ندارند؛ و با طرح موضوعاتی مثل پهنای باند‬ خارجی، آدرس غلط مخابره می‌کنند. اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید!»

نوشته اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.