اینستاگرام به شکستن رکورد دست نیافتنی فیسبوک نزدیک شد!

متا اخیرا اعلام کرد که اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری تصاویر و رسانه اجتماعی اینستاگرام در حال نزدیک شدن به پلتفرم دیگر این شرکت با نام فیس‌بوک بوده و اکنون تعداد کاربران فعال ماهیانه آن به 2 میلیارد نفر رسیده است. متا گزارش درآمد 3 ماهه خود را در روز 26 اکتبر (4 آبان ماه) منتشر کرد و بر این اساس درآمد کمپانی طی این دوره به 27.71 میلیارد دلار رسیده است.

متا گزارش درآمدی 3 ماهه خود را در روز چهارشنبه منتشر کرد و ارزش سهام آن در معاملات پیش از بازار روز پنج‌شنبه بیش از 20 درصد سقوط کرد؛ چرا که این شرکت در گزارش خود به کاهش فروش، افزایش هزینه‌ها و چالش‌های تبلیغاتی پیش روی خود اشاره کرد. موفقیت اینستاگرام یکی از نقاط روشن این گزارش به‌شمار می‌رود؛ چرا که تعداد مشترکین این پلتفرم از مرز 2 میلیارد نفر فراتر رفته است. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، نزدیک شدن اینستاگرام به رکورد 2.96 میلیارد نفری کاربران فیس‌بوک، نشانه‌ای از تغییر آرایش در غول رسانه اجتماعی جهان است.

سرویس پیام‌رسان واتس‌آپ شرکت متا با وجود 3.71 میلیارد نفر کاربر فعال ماهیانه کماکان به‌عنوان محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسان در سراسر جهان شناخته می‌شود. طی ماه‌های اخیر شرکت متا وضعیت مالی بسیار پر تلاطمی را پشت سر گذاشته است. این کمپانی برای شفاف‌سازی تاثیرات مخرب سیاست شفاف‌سازی ردیابی برنامه‌ها توسط اپل، تلاش زیادی به خرج داده است. پیاده‌سازی چنین سیاستی از جانب اپل، ردیابی کاربران در اپلیکیشن‌های متفرقه جهت اجرای برنامه‌های تبلیغاتی هدفمند را تقریبا غیرممکن کرده است.

اپل همزمان با انتشار سیستم‌عامل iOS 14 طی سال گذشته از این قابلیت رونمایی کرد. تیم کوک؛ مدیرعامل اپل اعلام کرده که بازخورد کاربران نسبت به این ویژگی بسیار مثبت بوده است. این تغییر، هزینه‌های فراوانی را به برخی شرکت‌های رسانه اجتماعی تحمیل نموده است؛ چرا که اپل با سرمایه‌گذاری بیش‌تر روی تبلیغات خود (از جمله عرضه تبلیغات بیش‌تر در فروشگاه اپ استور طی هفته گذشته) با موجی از انتقادات مواجه شده است.

مارک زاکربرگ؛ موسس و رئیس متا وعده داده که این شرکت به منظور ارتقاء بهره‌وری خود دست به تغییرات قابل‌توجهی خواهد زد. همچنین وی مدعی شد که متا نظارت دقیق بر هزینه‌های عملیاتی خود را تشدید نموده است. این شرکت اخیرا از هدست جدید خود با نام Meta Quest Pro رونمایی کرد؛ چرا که این شرکت روی قدرت و موفقیت متاورس حساب ویژه‌ای باز کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل نیز با عرضه یک هدست واقعیت‌مجازی طی سال آینده به این فضا وارد خواهد شد.

اینستاگرام طی سالیان اخیر حوزه تمرکز خود را به شدت تغییر داده و بر فرمت ویدیویی خود موسوم به Reels تاکید زیادی داشته است؛ زیرا این پلتفرم به‌دنبال تقلید از تیک‌تاک و تکرار موفقیت‌های آن است.

نوشته اینستاگرام به شکستن رکورد دست نیافتنی فیسبوک نزدیک شد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.