اینستاگرام در حال تست قابلیت دایرکت برای نسخه وب است!

اینستاگرام

کاربران بسیاری در سراسر دنیا از نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنند ولی این نسخه فاقد امکان چت است با این حال امروز خبری خوشحال‌کننده‌ای در این زمینه منتشر شد. اینستاگرام در حال تست قابلیت دایرکت برای نسخه وب است. این بدین معنا خواهد بود که کاربران نسخه وب نیز امکان ارسال و دریافت پیام را خواهند داشت.

اینستاگرام

براساس این گزارش بعد از تست این قابلیت، همه کاربران می‌توانند بدون نیاز به اپلکیشن موبایلی اینستاگرام، توسط نسخه وب نیز با دیگران چت نمایند. فعال شدن دایرکت نسخه وب به کاربر امکان استفاده از کامپیوتر، لپتاپ و سیستم‌های مک برای ایجاد ارتباط با دیگر کاربران در نسخه موبایلی اینستاگرام را می‌دهد.

این حرکت، گامی مهم برای بهبود کارایی دایرکت اینستاگرام محسوب می‌شود و می‌تواند وضعیت این شبکه اجتماعی جذاب را که امروزه به یک پلتفرم اشتراک‌گذاری بسیار محبوب تصاویر و ویدیو‌های کوتاه در دنیا تبدیل شده است را از بُعد ارتباطی و پیام‌رسانی نیز ارتقا دهد. امکان دریافت و ارسال پیام‌ها در هر مکان و در هر دستگاهی سبب خواهد شد تا کاربران بیشتر جذب اینستاگرام شوند و به منظور چت و برقراری تماس‌های شخصی با دوستان و اعضای خانواده، بر روی آن حساب بیشتری باز کنند.

بسیاری معتقدند از هنگامی که فیس‌بوک، اینستاگرام را از آن خود کرده، قابلیت دایرکت نیز کاربردی‌تر شده است و به نوعی تجارب حاصل از چت فیس‌بوک نیز آرام آرام به اینستاگرام منتقل خواهد شد و در این بین تنها موضوع، گذر زمان است. بد نیست یادآور شویم که پیام‌رسان قدرتمندی همچون واتساپ از سال 2015 دارای پورتال وب بوده در حالی که تازه در آن موقع چت فیس‌بوک کارش را شروع کرد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تست دایرکت برای نسخه وب، توسط کاربران انجام نخواهد شد و تنها محدود به کارکنان مجموعه است تا بتوانند با بررسی سریع و متمرکز، هرگونه مشکل و باگ احتمالی را شناسایی و برطرف نمایند و بعد از اطمینان از صحت عملکرد آن در دسترس عموم قرار داده شود. امیدواریم هرچه سریع‌تر مراحل آزمایش با موفقیت به پایان برسد و قابلیت دایرکت برای استفاده کاربران نسخه وب نیز منتشر گردد.

نوشته اینستاگرام در حال تست قابلیت دایرکت برای نسخه وب است! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.