باتری‌های آینده از آب ساخته خواهند شد

باتری‌های آینده از آب ساخته خواهند شد

باتری‌های لیتیوم یونی پر استفاده‌ترین نوع باتری‌ در زندگی روزمره انسان‌ها است، در حالی که این نوع باتری‌ها بسیار خطرناک هستند و طول عمر کمی دارند.

احتمال آتش گرفتن و انفجار باتری‌های لیتیوم یونی بسیار زیاد است که‌ استفاده آن‌ها را در صنعت و نقاط حساس محدود کرده است.

تحقیقات بسیاری برای پیدا کردن جایگزین‌هایی مناسب که‌ خطرات کمتری داشته باشند برای این نوع باتری‌ها در حال انجام است اما هیچ‌کدام به دلیل گران قیمت و طولانی بودن تحقیقات به واقعیت نزدیک نشده‌اند.

در این میان، محققان دانشگاه ‌هاروارد موفق به نمونه سازی باتری‌هایی شده‌اند که سمی نیستند و طول عمر زیاد‌تری نسبت به هر باتری لیتیوم یونی دیگری دارند.

این باتری‌ها اصطلاحا باتری flow نامیده می‌شوند که اساس کار آن‌ها بر این نکته استوار است که مولکول‌های آلی در آب، PH خنثی دارند. این نوع باتری‌ها اولین نمونه‌های flow نیستند اما بسیاری از مشکلات قبلی موجود را رفع کرده‌اند.

یکی از این عیوب، کاهش ظرفیت باتری است که محققان با تغییر ساختار مولکولی محلول‌های الکترولیت، این مشکل را از بین بردند.

محققان از آب در این نوع باتری‌ها استفاده کرده‌اند که مزیت‌هایی از جمله، خورنده نبودن و ارزان‌تر بودن آن‌ها استفاده از این نوع باتری‌ها را در صنعت برای ذخیره سازی انرژی باد و خورشید به صرفه کرده است.

آینده درخشانی برای باتری‌های flow پیش بینی می‌شود که‌ اگر بر روی پیشرفت آن‌ها تمرکز شود، می‌توانند تا جایی پیشرفت داشته باشند که آینده صنعت را متحول کنند.

نوشته باتری‌های آینده از آب ساخته خواهند شد اولین بار در پدیدار شد.