بازار ۱۴۰ میلیارد دلاری خدمات ابری اروپا تا سال ۲۰۲۸

مرکز «گلوبال مارکت اینسایتز» گزارش جدیدی را در مورد بازار خدمات پردازش ابری در اروپا منتشر کرد و بر اساس آن پیش‌بینی شد ارزش این بازار تا سال 2028 میلادی به بیش از 140 میلیارد دلار برسد و این اتفاق در راستای حمایت دولت‌ها از ترویج پذیرش خدمات پردازش ابری در اروپا اتفاق می‌افتد.
 
استفاده روزافزون از خدمات پردازش ابری بین سازمان‌های مختلف به منظور حصول اطمینان از تداوم تجارت و سازگاری با تغییرات بازار برای حفظ مزیت رقابتی نسبت به شرکت‌های رقیب از مهم‌ترین عوامل برای رشد این صنعت محسوب می‌شود.
 
روند رو به افزایش دیجیتالی شدن در سازمان‌ها با تغییر جهت به سمت خدمات مبتنی بر فضای ابری، تقاضای بازار سرویس‌‌های پردازش ابری در اروپا را تقویت کرده است. شرکت‌های پیش‌رو برای ایجاد راهکارها و خدمت نوآورانه برای مشتریان خود بر فناوری‌های نوظهور از جمله سیستم‌های پردازش ابری موبایلی و خدمات رایانه‌ای لبه تمرکز بیشتر دارند.
 
پیش‌بینی می‌شود بخش زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات (IaaS) بین سال‌های 2021 تا 2018 میلادی در منطقه اروپا میانگین رشد سالانه 15 درصدی را تجربه کند.
 
خدمات IaaS به دلیل انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری نقش مهمی در مشاغل سازمان‌ها ایفا می‌کند و برای نوسازی سیستم‌های پردازشی و محاسباتی کاربردهای فراوان دارد.