بازدید وزیر اقتصاد از غرفه ارزیف در نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 12 تیر 1401 در نمایشگاه IHIT حضور پیدا کردند و از غرفه ارزیف بازدید به عمل آورده و همچنین گفتگویی را نیز با مدیران غرفه انجام دادند.

به گفته وب‌سایت رسمی خانه نوآوری و فناوری ایران، مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان سیاست‌گذار حوزه دانش‌بنیان در کشور به دنبال این است که برای توسعه همکاری بین‌المللی شرکت‌ها فرصت‌هایی را پیدا کند. خانه نوآوری و فناوری ایران (Iran House of Innovation and Technology) محلی برای نمایش و همچنین عرضه و فروش محصولات دانش‌بنیان به سایر کشورهاست.

وزیر اقتصاد اخیرا اشاره کرده بود که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، دستاوردها و محصولات ارزشمندی را تولید و عرضه کرده‌اند. در همین راستا، سید احسان خاندوزی گفت‌وگویی با یکی از مدیران ارزیف در مورد نحوه فعالیت این شرکت انجام داد. در این گفت‌وگو، یکی از مدیران شرکت ارزیف گفت:

به جرات می‌توانیم بگوییم یکی از 5 پلتفرم برتر ایران از نظر دانش اختصاصی در زمینه بلاکچین هستیم. در حال حاضر تعداد کاربران فعال پلتفرم ارزیف بیش از 100 هزار نفر بوده که این میزان همچنان رو به افزایش است. همچنین هسته معاملاتی پلتفرم ارزیف، داخل کشور قرار دارد و بر خلاف بعضی پلتفرم‌های دیگر در این زمینه، از سرویس‌های خارج از کشور و یا اسکریپت‌های آماده استفاده نمی‌شود. شعار ما این است که کاربران می‌توانند با 100 هزار تومان هم ارز دیجیتال خریداری کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه پلتفرم ارزیف دانش‌بنیان است، گفت که موانعی نیز در این بین وجود دارد؛ از این جمله که در کشور چارچوب قانونی در زمینه ارز دیجیتال وجود نداشته و این امر باعث کاهش سرعت پیشرفت و البته بوجود آمدن برخی سودجویی‌ها در این حوزه می‌شود.

خاندوزی اخیرا طی جلسه‌ای بیان کرد: “به دلیل وجود نظامات اجرایی و مدیریتی، مجوزها و موانع مانع قد کشیدن شرکت‌های دانش بنیان شده است. دستور کار ما در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی این است که ماهی‌های دریای اقتصاد دانش‌بنیان رشد کنند و نهال‌های کوچک این اقتصاد به سروهای تنومندی تبدیل شوند.”

نوشته بازدید وزیر اقتصاد از غرفه ارزیف در نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.