با این روش ساده عمر باتری گوشی خودتان را افزایش دهید!

با این روش ساده عمر باتری گوشی خودتان را افزایش دهید!

درصورتی‌که به‌تازگی متوجه شده‌اید عمر باتری گوشی هوشمندتان به طرز مشکوکی کاهش‌یافته و باتری تلفن هوشمندتان به‌سرعت تمام می‌شود، نیازی به استخدام کارگاه خصوصی و جست‌وجوهای عجیب‌وغریب نیست؛ حافظه پنهان یا کش (Cache) گوشی‌تان را پاک کنید و به این نگرانی پایان دهید!

یکی از کاربران Moto Z Force Droid با کاهش باتری به میزان 15درصد در هر ساعت روبرو می‌شد، امری که دو تا سه برابر حد معمول بود. وی به ماجرا شک کرده و به بررسی این موضوع پرداخت که سر منشا این مشکل از کجاست؟

در بررسی‌ها مشخص می‌شود که یکی از اپلیکیشن‌های موجود بر روی گوشی (AnTuTu) این کاربر مشکل ایجاد می‌کند اما زمانی که این نرم‌افزار لغو نصب می‌شود، بازهم این ماجرا ادامه دارد. این کاربر پیگیر سرانجام با امتحان تمام راه‌حل‌ها حافظه پنهان یا همان کش گوشی خود را پاک می‌کند و مشاهده می‌کند که به طرز معجزه‌آسایی مشکل حل‌شده و عمر باتری مجدد به همان 5%درصد در هر ساعت بازگشته است.

بنابراین درصورتی‌که شما عمر باتری گوشی‌تان به طرز مشکوکی کم شده و مدام باید شارژر گوشی همراهتان باشد، پیش از اینکه بخواهید باتری گوشی‌تان را تعویض کنید (البته درصورتی‌که باتری قابل تعویض باشد) و به تعمیرکار مراجعه نمایید، سری به تنظیمات گوشی زده و از شر حافظه پنهان (کش) گوشی‌تان راحت شده و آن را حذف کنید.

برای یافتن نحوه پاک کردن کش یا حافظه پنهان گوشی نیازی به عملیات خاص و پیچیده‌ای ندارید، نام گوشی و طرز پاک کردن کش گوشی‌تان را در گوگل جستجو کنید و برای همیشه با این حافظه پنهان پردردسر خداحافظی کنید.

نوشته با این روش ساده عمر باتری گوشی خودتان را افزایش دهید! اولین بار در پدیدار شد.