بحران جدید برای اپل: فرار دسته‌جمعی کارگران از کارخانه تولید آیفون + ویدیو

اخیرا عکس‌ها و ویدیوهای متعددی در فضای اینترنت منتشر شده که نشان‌دهنده فرار دسته‌جمعی کارمندان از کارخانه فاکسکان است. این افراد همراه با وسایل خود از نرده‌ها بالا رفته و اقدام به فرار از شرکت می‌کنند.

بر اساس گزارش وبسایت Business Insider، کارگران بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون شرکت فاکسکان در شهر ژنگژو چین به‌دلیل شرایط کاری غیر انسانی و محدودیت‌های شدید اعمال شده به‌دنبال موج جدید شیوع ویروس کرونا به‌طور دسته‌جمعی تصمیم به ترک کارخانه گرفته‌اند.

این مرکز در شهر ژنگژو واقع در استان مرکزی هنان چین قرار دارد و بیش از 200 هزار کارمند در آن مشغول فعالیت هستند. اکثر گوشی‌های آیفون عرضه شده به بازار در این مرکز تولید می‌شوند. اخیرا اجرای مقررات و محدودیت‌های مرتبط با قرنطینه در کارخانه ژنگژو موجب کاهش کیفیت زندگی کارگران شده است.

تمامی فعالیت‌های آنها نظیر غذا خوردن، استراحت و امورات شغلی همگی بایستی در فضای کارخانه انجام شوند. در عین‌حال بسیاری از کارمندان شرکت به وعده غذایی دسترسی ندارند و تنها افرادی که به‌طور مستقیم در خط تولید فعالیت می‌کنند؛ قادر به دریافت وعده غذایی هستند.

همچنین کارگران مبتلا به بیماری کووید 19 تنها مایحتاج اولیه خود و نان و نودل فوری را دریافت می‌کنند. فاکسکان اعلام کرده که به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در منطقه Zhengzhou Park کماکان به اقدامات خود از جمله ایجاد خط تلفن 24 ساعته برای کارمندان ادامه می‌دهد. بعلاوه فاکسکان خاطرنشان کرده که وضعیت شیوع بیماری در حال تثبیت بوده و اقلام ضروری تحویل شده به کارگران رو به اتمام است.

فاکسکان ادعا می‌کند که اوضاع را تحت کنترل داشته و برای کلیه کارمندان غذا و دارو و برای افرادی که مایل به خروج از کارخانه هستند؛ اتوبوس فراهم می‌کند. با این‌حال برخی رسانه‌ها معتقدند که تولیدکننده تایوانی، ابعاد واقعی اتفاقات و فرار کارگران از کارخانه را پنهان می‌کند. به همین دلیل احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد افت 30 درصدی میزان تولید آیفون در کارخانجات فاکسکان خواهیم بود. اپل به درخواست وبسایت Business Insider برای ادای توضیحات در این رابطه هیچ پاسخی نداده است.

نوشته بحران جدید برای اپل: فرار دسته‌جمعی کارگران از کارخانه تولید آیفون + ویدیو اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.