برای کاهش هزینه خودروها، الزامات استاندارد یورو ۷ کاهش می‌یابد

صنعت خودرو برای کاهش آلایندگی قوانین بسیار سختگیرانه‌ای ارائه کرده است که به عنوان استانداردهای آلایندگی یورو 7 شناخته می‌شود.

اکنون طبق اطلاعاتی که منتشر شده، کمیسیون اروپا قرار است برای کمتر کردن هزینه ساخت خودروها توسط خودروسازان، این مقررات را به میزان قابل توجهی کمتر کند.

قوانین جدید ارائه شده بر اساس شرایط ژئوپلیتیکی و اقتصادی کنونی کشورها به وجود آمده است. با کمتر شدن این فشار در صنعت خودروسازی فشار زیادی روی مصرف‌کنندگان وجود نخواهد داشت.

از جمله کار مهمی که استاندارد یورو 7 قرار بود انجام دهد، می‌توان به یکسان‌سازی استاندارد آلایندگی همه خودروها و وانت‌هایی که در حال حاضر به استاندارد یورو 6 مجهز هستند، اشاره کرد.

هزینه‌های مذکور وقتی پایین می‌آید که فروش خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی در سال 2035 ممنوع شود چون واقعا اتحادیه اروپا نیازی به سرمایه‌گذاری روی چنین موتورهایی که فقط چند سال عمر خواهند کرد، نمی‌بیند.

البته باید اشاره کرد که این اقدامات واکنش‌های متفاوت مشاغل مختلف را نیز به همراه داشت. در حالی که صنعت خودرو باور دارد که سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌تواند راهی برای الکتریکی‌سازی بیشتر خودروها باز کند، سازمان غیردولتی حمل و نقل و محیط زیست گفته که این مقررات تنها نشانه این است که سود خودروسازان بر سلامت میلیون‌ها اروپایی اولویت دارد.

مقررات جدید در تاریخ 18 آبان (9 نوامبر) منتشر می‌شود. قرار بود استانداردهای یورو 7 قبلا منتشر شود ولی چندین بار به تعویق افتاد. همچنین استاندارد انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز تا سال 2025 یا 2026 در قاره اروپا اجرایی خواهد شد.

نوشته برای کاهش هزینه خودروها، الزامات استاندارد یورو 7 کاهش می‌یابد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.