بهترین کتاب‌خوان بازار در رنج‌های قیمتی مختلف (مرداد ۹۶)

در دنیای امروز با گسترش تکنولوژی کتاب‌ها و صفحات کاغذی همواره به سمت زوال پیش می‌روند و ساعات کتاب‌خوانی جهانیان در منطقه بحرانی قرار گرفته است. در این بین بعضی شرکت‌ها برای تغییر این روند، فناوری‌های جدیدی را تولید کردند. یکی از این فناوری‌ها که توانسته به هدف خود برای افزایش ساعات مطالعه دست پیدا کند، کتاب‌خوان‌ها هستند.

در این دستگاه‌ها با تمرکز بر نقاط کلیدی که می‌توانند روی تمایل افراد در مطالعه کتاب تاثیر بگذارند، سعی شده تا محصولی ایده‌آل برای کتاب‌خوانی روانه بازار شود. این محصولات می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی زیاد و متنوعی را در خود جای داده و موجب افزایش لذت خواندن در کاربران شوند.

حال می‌خواهیم در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌خوان بازار در رنج‌های قیمتی مختلف بپردازیم:


کتاب‌خوان آمازون مدل کیندل Oasis WiFi

به‌طور کلی کتاب‌خوان‌های آمازون بازار ایران را بدست گرفته‌اند که گران‌ترین مدل آن‌ها این نسخه از کیندل‌هاست. این دستگاه عرضه شده در سال 2016 میلادی جدید‌ترین و بهترین کتاب‌خوان آمازون بوده و نسبت به نسل‌های قبلی خود، سبک‌تر، باریک‌تر و گران‌تر است. علاوه‌بر این شارژدهی دو ماهه این کیندل هر کاربری را متعجب خواهد کرد. وزن Oasis حدود 131 گرم، طول آن 143 و عرض آن 122 میلی‌متر بوده و تا ضخامت 3.4 میلی‌متر فشرده‌سازی شده است. این کتاب‌خوان تفاوت زیادی با نسل‌های گذشته خود در تعامل با کاربر ندارد اما ویژگی‌های خاص آن موجب شده تا لقب بهترین کتاب‌خوان بازار را به‌خود اختصاص دهد.

صفحه‌ نمایش 6 اینچی این محصول از نوع E-ink بوده و دارای رزولوشن تصویر 1440 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 300 پیکسل بر اینچ است. هم‌چنین این نمایشگر به 10 چراغ LED برای روشنایی بیشتر و تجربه بهتر در هنگام خواندن مجهز شده و حسگر سنجش نور محیط در درون آن جای دارد. 4 گیگابایت حافظه داخلی برای Oasis در‌ نظر گرفته شده و پردازنده آن می‌تواند به حداکثر سرعت یک گیگاهرتز برسد. امکان اتصال این کتاب‌خوان به شبکه وای‌فای در کنار پشتیبانی از فرمت‌های تصویری و متنی مختلف این کیندل را یک دستگاه کامل برای کتاب‌خوانی تبدیل کرده است.

حدود قیمت: 1/650/000 تومان


بهترین کتاب‌خوان بازار

کتاب‌خوان آمازون مدل کیندل Paperwhite نسل هفتم

این کتاب‌خوان ساخته شده در سال 2015، دومین نسل از کتاب‌خوان‌های Paperwhite است که نسبت به نسل گذشته خود تفاوت چندانی ندارد. تنها تفاوت این دو نسل از کیندل‌ها، در بخش صفحه نمایش آن‌هاست. نمایشگر 6 اینچی نسل جدید Paperwhite در مقایسه با نسخه سال 2013، رزولوشن بیشتری دارد و در آن رنگ‌ها کمی متمایل به آبی هستند. تراکم پیکسلی این نمایشگر به 300 پیکسل بر اینچ رسیده، دارای نور مطالعه بوده و از فناوری Optimized Font برخوردار است. 4 گیگابایت حافظه داخلی در کنار قابلیت اتصال به شبکه وای‌فای و پشتیبانی از فرمت‌های مختلفی هم‌چون txt ،pdf ،doc ،jpg ،png و… کاربران را راضی خواهد کرد. کیندل مذکور با زمان شارژ شدن کامل 4 ساعته، می‌تواند حداکثر تا 6 هفته با نیم ساعت کار در روز در‌ حالت وای‌فای خاموش و روشنایی متوسط، دوام داشته باشد. هم‌چنین باید گفت که می‌توانید پیپروایت را با وزن 205 گرم سنگین‌ترین کیندل موجود در‌نظر بگیرید.

حدود قیمت: 800/000 تومان


کتاب‌خوان آمازون مدل کیندل وویج

باز هم در این لیست شاهد محصول دیگری از آمازون هستیم که با سرعتی بسیار بالا می‌تواند کتاب‌های الکترونیکی بسیاری را ذخیره کرده و وظیفه اصلی خود را بخوبی انجام دهد. نمایشگر محصول مذکور همانند کیندل پیپروایت، 6 اینچی و با تراکم 300 پیکسل بر اینچ بوده و عمر باطری آن حدود 6 هفته است. در این کتاب‌خوان نیازی به ورق زدن با انگشتان نیست و می‌توان با استفاده از سنسور pagepress که حساس به فشار ساخته شده این عملکرد را انجام داد. با افزایش میزان فشار بر سنسور صفحه کتاب عوض می‌شود و شما علاوه بر تغییر صفحه لرزش خفیفی در شست خود احساس خواهید کرد‏. این لرزش به گونه‌ای در‌نظر گرفته شده که فقط در انگشت شست حس شود و مزاحم مطالعه شما نباشد. 4 گیگابایت حافظه داخلی و امکان اتصال به وای‌فای از دیگر ویژگی‌های وویج هستند.

حدود قیمت: یک میلیون تومان


بهترین کتاب‌خوان بازار

کتاب‌خوان آمازون مدل کیندل نسل هشتم

گزینه آخری که برای شما در‌نظر گرفته‌ایم ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین کیندل ساخته آمازون است. این محصول مجموعه‌ای شامل یک صفحه نمایش 6 اینچی از نوع E-ink با رزولوشن تصویر 800 در 600 پیکسل و تراکم پیکسلی 167 پیکسل بر اینچ را با 4 گیگابایت حافظه داخلی در قالبی با وزن 161 گرم جمع‌آوری نموده است. قابلیت پشتیبانی از وای‌فای و حداکثر شارژدهی 4 هفته با نیم ساعت کار در روز و درحالت وای‌فای خاموش با روشنایی متوسط درکنار اجرای اغلب فرمت‌های تصویری و متنی هر کاربری را راضی خواهد کرد.

حدود قیمت: 500/000 تومان


کتاب‌خوان‌ها تفاوت اندکی با یکدیگر دارند که به‌همین دلیل نمی‌توان تمایز و برتری خاصی را برای آن‌ها درنظر گرفت؛ پس باید نیاز و بودجه خود را با ویژگی‌های محصولی که قصد خریداری آن را دارید، مقایسه کنید تا به‌ نتیجه نهایی برسید.

نوشته بهترین کتاب‌خوان بازار در رنج‌های قیمتی مختلف (مرداد 96) اولین بار در پدیدار شد.