تا سال ۲۰۲۰ سهم پنل‌های OLED در گوشی‌های هوشمند به ۵۰ درصد خواهد رسید

بنابر مطالعه‌ای که اخیرا از سوی شرکت TrendForce صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 پنل‌های OLED نزدیک به 50 درصد از کل سهم پنل‌های به‌کار رفته در بخش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

درحال‌حاضر بسیاری از سازندگان نمایشگر در سراسر جهان به‌دلیل افزایش روزافزون تقاضای پنل‌های اولد به‌خصوص در بخش گوشی‌های هوشمند، در حال تبدیل بخش اعظمی از خط تولید پنل‌های LCD خود به اولد هستند. درحالی‌که بررسی‌های مختلف انجام شده، آینده پرامیدی برای پنل‌های OLED در صنعت گوشی‌های هوشمند متصور هستند، بااین‌حال در این بین شرکت TrendForce کمی محافظه کارانه‌تر عمل نموده و سهم پنل‌های OLED را تا سال 2020 به میزان 49.4 درصد پیش‌بینی نموده است.

پنل‌های OLED

این شرکت فعال در حوزه تحلیل بازار مدعی است که کمپانی‌های چینی به‌طور مستقیم بر میزان استفاده از پنل‌های OLED در سال‌های آتی اثر گذار خواهند بود؛ به‌علاوه، تمایل فراوان این شرکت‌ها برای استفاده از پنل‌های نوع جدید، عامل اصلی در افزایش سهم این پنل‌ها خواهد بود. دو شرکت Tianma و BOE از جمله سازندگانی هستند که شروع به تولید پنل‌های LTPS نموده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که تمایل به این تغییرات در شرکت‌های دیگر نیز فراگیر شود؛ اگرچه هنوز باید شاهد ترک کردن پنل‌های LCD از سوی برخی سازندگان در آینده باشیم. شرکت‌ اپل نیز از دیگران تاثیرگذاران مهم این صنعت بوده و پیش‌بینی می‌شود که شرکت اپل از پنل‌های اولد در ساخت آی‌فون 8 بهره گیرد و بدین‌ ترتیب شاهد افزایش تقاضای این پنل‌ها خواهیم بود.

شرکت سامسونگ احتمالا برترین تولیدکننده پنل‌های OLED در مدت متوسط خواهد بود چراکه گزارشات اخیر نشان از افزایش ظرفیت تولید این محصول در شرکت سامسونگ می‌دهند. این درحالی است که LG Display و چندین شرکت بزرگ چینی درحال سرمایه‌گذاری میلیاردی در بخش ساخت پنل‌های اولد هستند. شرکت سامسونگ با توجه به ساخت گوشی‌های هوشمند و تبلت به‌وسیله سامسونگ الکترونیکس و درحالی‌که بسیاری از این محصولات مجهز به نمایشگر هستند، به‌راحتی قادر به افزایش عرضه نمایشگر خواهد بود. بااین‌حال شرکت اپل به‌تازگی برای اطمینان از تامین پایدار پنل‌های اولد موردنیاز نسل بعدی از آی‌فون خود، از شرکت LG Display‌ تقاضای همکاری کرده که باید دید تاثیرات کلی این همکاری بر حوزه صنعت چه خواهد بود.

نوشته تا سال 2020 سهم پنل‌های OLED در گوشی‌های هوشمند به 50 درصد خواهد رسید اولین بار در پدیدار شد.