تراشه M2 پرو اپل احتمالا برای نخستین بار از فرآیند ۳ نانومتری TSMC استفاده می‌کند

بر اساس یک گزارش جدید، مک‌بوک پروهای سال 2022 شرکت اپل احتمالا مجهز به تراشه‌های جدید M2 پرو و M2 مکس بوده و این تراشه‌ها با استفاده از آخرین نسل فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهند شد. TSMC بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های قراردادی در جهان به‌شمار رفته و به‌طور پیوسته سرگرم توسعه فرآیندهای تولید 3 نانومتری خود است. بر اساس گزارش نشریه Commercial Times، اپل احتمالا نخستین مشتری فرآیند تولید 3 نانومتری کمپانی تایوانی به‌شمار خواهد رفت.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که اپل طی 6 ماهه دوم سال 2022 برای نخستین بار از ویفرهای 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. این ویفرها احتمالا برای تولید تراشه M2 پرو به‌کار گرفته می‌شوند. در ادامه تراشه‌های دیگری نیز با استفاده از فرآیند 3 نانومتری تولید خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به تراشه A17 مخصوص گوشی‌های آی‌فون و همچنین سومین نسل از تراشه‌های سری M اپل اشاره کرد.

همچنین نشریه Commercial Times طی گزارشی مستقل ادعا کرد که TSMC تولید انبوه ویفرهای 3 نانومتری خود را در ماه سپتامبر امسال آغاز خواهد کرد. این گزارش می‌افزاید که بازدهی تولید در مقایسه با زمان آغاز ساخت تراشه‌های 5 نانومتری توسط TSMC بالاتر خواهد بود. نیمه‌هادی‌های تولید شده با استفاده از فرآیند 3 نانومتری در مقایسه با فرآیندهای پیشین ساخت تراشه از بازدهی انرژی بالاتر و عملکرد مطلوب‌تری برخوردار خواهند بود.

گزارشات پیشین نشان می‌دهند که اپل برای مدل‌های آینده مک‌بوک پرو 14 اینچی، مک‌بوک پرو 16 اینچی و مک مینی از تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس استفاده خواهد کرد. همچنین این دستگاه‌ها در اواخر سال 2022 یا اوایل 2023 به بازار عرضه خواهند شد.

نوشته تراشه M2 پرو اپل احتمالا برای نخستین بار از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.