تست تغییرات اعمال شده در اپلیکیشن تماس گوشی‌های اندرویدی توسط گوگل

چنان‌چه جز تسترهای آزمایشی اپلیکیشن Phone شرکت گوگل هستید و ورژن 37 این برنامه را دریافت کرده‌اید؛ احتمالا متوجه اعمال برخی تغییرات شده‌اید. البته این تغییرات برای برخی کاربران مشهود نبوده است؛ چرا که گوگل ظاهرا با انتشار این به‌روزرسانی آزمایشی قصد دارد یک تست A/B از جانب سرور را اجرا نماید. وب‌سایت Android Police برای نخستین بار به تغییرات اعمال شده اشاره کرد. این تغییرات شامل به‌کارگیری یک رابط جدید برای تب تماس‌های اخیر است. چنان‌چه جز کاربران خوش‌شانس دریافت‌کننده این به‌روزرسانی بتا هستید؛ در این‌صورت با لمس تب Recents می‌توانید تغییرات جدید را مشاهده نمایید. در صورت نمایش 2 پنجره پیام آبی‌رنگ در خصوص تغییرات اعمال شده، بایستی به شما تبریک گفت. بر اساس متن 2 پنجره پیام، اکنون اطلاعات مندرج در تب تماس‌های اخیر بر اساس مخاطب، فهرست خواهند شد. چنان‌چه کماکان مایل به مشاهده تماس‌های اخیر خود به‌ترتیب زمان برقراری آ‌ن‌ها هستید؛ در این‌صورت با مراجعه به بخش تنظیمات در منوی فوقانی می‌توانید مشخصه مذکور را فعال نمایید.

به‌روزرسانی بتای اپلیکیشن Phone گوگل شامل برخی تغییرات خواهد بود

به‌طور معمول، لمس شماره‌تلفن فهرست شده در تب تماس‌های اخیر، 4 گزینه مختلف نظیر تماس ویدیویی، ارسال پیام، بلاک/ گزارش اسپم و جزئیات تماس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ورژن تست اپلیکیشن تماس، با لمس یک شماره در لیست Recents، سه آیکون نمایان خواهد شد. 2 آیکون نخست بسته به موقعیت تغییر می‌کنند و گزینه سوم نیز همواره به تاریخچه (History) تماس‌ها اشاره دارد. برای شماره‌های بلاک یا ریپورت شده توسط کاربر، گزینه‌های رفع مسدودی (Unblock) و Not spam نیز نمایش داده خواهد شد. گزینه‌های افزودن مخاطب (Add contact) و پیام‌رسانی (Message)، دو آیکون دیگری هستند که ظاهرا کماکان بایستی منتظر اضافه شدن آن‌ها به دفترچه تلفن باشیم؛ در حالی‌که گزینه‌های مربوط به تماس ویدیویی (Video call) و پیام‌رسانی (Message) نمایان شده برای شماره‌تلفن‌ها پیش‌تر به دفترچه تلفن اضافه شده است. با کلیک بر روی گزینه History، فهرستی از کلیه تماس‌های برقرار شده یا دریافتی از شماره موردنظر نمایش داده خواهد شد. کاربر با مراجعه به این قسمت و از طریق کشیدن انگشتان خود، می‌تواند بخشی از تاریخچه تماس‌ها را حذف کند و این پدیده یک قابلیت جدید دیگر محسوب می‌شود. تغییر دیگر به نشانگر جدید تماس از دست رفته (missed call) مربوط می‌شود. ظاهرا این نشانگر به یک نقطه تبدیل شده است. همچنین کاربران می‌توانند شماره‌های ناشناس را سریعا به دفترچه تلفن اضافه کرده یا به‌عنوان اسپم، ریپورت نمایند.

برخی کاربران با وجود آن‌که تستر بتای اپلیکیشن Phone محسوب می‌شوند؛ اما ظاهرا هنوز به‌روزرسانی منتشر شده از جانب سرور را دریافت نکرده‌اند و یا جز گروه دریافت‌کننده برنامه تست قرار ندارند. سناریوی محتمل دیگر این است که تغییرات به‌صورت منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تا این لحظه، قابلیت‌های جدید تنها در کشور هندوستان مشاهده شده‌اند.

نوشته تست تغییرات اعمال شده در اپلیکیشن تماس گوشی‌های اندرویدی توسط گوگل اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.