تست عمرباتری گلکسی S8 در هر دو مدل اگزینوس و اسنپدراگون

تست عمرباتری گلکسی S8 در هر دو مدل اگزینوس و اسنپدراگون

سوگولی‌های امسال سامسونگ یعنی گلکسی S8 و S8 پلاس با این که هنوز به طور رسمی وارد بازار نشده‌اند اما در همین مدت کوتاهی که از معرفی‌ این دو گوشی هوشمند گذشته است مورد انواع و اقسام آزمایشات قرار گرفتند. از تست عمر باتری گرفته تا مقاومت در برابر چکش و آب و آتش. در این مقاله قصد داریم بین عمر باتری گلکسی S8 در دو پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون مقایسه‌ای داشته باشیم.

پیش از این نیز در یک مقاله نتیجه آزمایش عمر باتری گلکسی S8 را با پرچمداران سال گذشته سامسونگ مقایسه کرده بودیم. سامسونگ گلکسی S8 همان ظرفیت باتری پرچمدار قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S7 را دارد اما وقتی از لحاظ عملی مقایسه می‌کنیم باتری گلکسی S8 نسبت به S7 بیش‌تر دوام می‌آورد. هر دو گوشی از صفحه نمایشگر قوی با وضوح بالا برخوردار هستند. ما می‌توانیم استقامت بیش‌تری در باتری S8 با پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون ببینیم. قطعا باتری گوشی گلکسی S8 نمرات بهتری از S7 می‌گیرد؛ با این‌ که ویژگی‌های این دو باتری مشابه هم هستند.

نسخه جهانی S8 که در همه کشور‌ها به جز آمریکا و چین عرضه خواهد شد دارای پردازنده اگزینوس است که استقامت باتری آن از مدل دارای پردازنده اسنپدراگون بیش‌تر است. این تفاوت در نتیجه نسبتا زیاد است؛ زیرا گلکسی S8 با پردازنده اسنپدراگون 835 در تست باتری که بر روی آن انجام شد 7 ساعت و 30 دقیقه دوام آورد، در حالی که همین گوشی یا پردازنده اگزینوس 8895 تقریبا 8 ساعت و 22 دقیقه دوام آورد.

این نتیجه‌ها نشان می‌دهند که این گوشی با هر دو پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون نمی‌تواند حتی یک روز کامل دوام بیاورد اما باز هم می‌توان روی باتری گلکسی S8 با پردازنده اگزینوس بیش‌تر از مدل دارای پردازنده اسنپدراگون آن حساب کرد؛ در حالی که بقیه جزییات گوشی برابر است. با وجود این که هر دو باتری توسط خود سامسونگ ساخته شده است باز هم تفاوت حدودا ده درصدی در عمر باتری این دو مدل دیده می‌شود و یکی از دلایل این تفاوت می‌تواند این حقیقت باشد که هسته‌های اسنپدراگون سرعت بالاتری نسبت به هسته‌های اگزینوس دارند.

به گفته خود سامسونگ گلکسی S8 با پردازنده اگزینوس دارای سرعت پردانده 2.3 گیگاهرتز بوده، در حالی که این رقم برای مدل اسنپدراگون 2.35 گیگاهرتز است اما در قسمت پردازش کم مصرف، گلکسی S8 با پردازنده اگزینوس بر روی فرکانس 1.7 کار کرده و نسخه اسنپدراگون بر روی 1.9 گیگاهرتز و این ممکن است باعث تفاوت‌هایی در عملکرد باتری این گوشی با پردازنده اگزینوس و اسنپدراگون باشد.

نوشته تست عمرباتری گلکسی S8 در هر دو مدل اگزینوس و اسنپدراگون اولین بار در پدیدار شد.