پرچمدار شیائومی می ۶ آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید!

پرچم‌دار شیائومی می 6

پرچمدار شیائومی می ۶ امروز رونمایی شد؛ حال به بررسی این گوشی پرداخته ایم تا برایتان توضیح دهیم چرا نمی‌توان در واقعیت شیائومی می ۶ را یک پرچم‌دار خواند! در ادامه با تکرا همراه باشید.

همان گونه که انتظار می‌رفت، پرچمدار شیائومی می ۶ امروز با قیمتی بی‌نظیر (همان قیمتی که در شایعات گفته شده بود) رونمایی شد. طراحی ظاهری این گوشی هوشمند جدید یادآور طراحی گلکسی اس ۷ اج سامسونگ است و دوربین دوگانه آن شبیه به دوربین آیفون ۷ پلاس ساخته شده است. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که کیفیت عکس‌های گرفته شده با شیائومی می ۶ هم به خوبی کیفیت عکس‌های آیفون ۷ پلاس باشد اما قطعا پتانسیل گرفتن عکس خوب را دارا خواهد بود! پردازنده این گوشی نیز اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام است که با رم ۶ گیگابایتی پشتیبانی می‌شود و قطعا این میزان از رم فراتر از آن حدی است که شما احتیاج خواهید داشت. قیمت این گوشی ۳۶۰ دلار (۱۳,۶۷۷,۱۲۰ ریال) است که هیچ جای برای بحث باقی نمی‌گذارد؛ تنها می‌توان گفت این قیمت بی‌نظیر است؛ اما نکته قابل ذکر این است که خرید پرچم‌دار شیائومی می ۶ با این قیمت در خارج از کشور چین تقریبا غیر ممکن است!

برای بیشتر کاربران، پرچمدار شیائومی می ۶ شبیه به یک گوشی رویایی به نظر می‌رسد اما در واقعیت، نمی‌توان این گوشی را حتی نزدیک به گوشی‌های دیگری که این کمپانی چینی در سال ۲۰۱۷ در دست طراحی و تولید دارد هم در نظر گرفت. در حال حاضر، شیائومی می ۶ بهترین گوشی هوشمندی است که کمپانی شیائومی می‌تواند در تعداد و حجم بالا به بازار عرضه کند. با وجود این که اکثریت مشتریان این کمپانی شدیدا از شیائومی می ۶ استقبال می‌کنند اما باز هم این کمپانی چینی بهترین‌هایش را برای لحظه آخر نگه داشته است.

شیائومی می ۶، بهترین طراحی و قدرت‌مند ترین تلفن همراه هوشمندی نیست که شیائومی تولید کرده است و حتی از لحاظ سخت افزاری هم این گوشی قوی‌ترین و بهترین محصول این کمپانی نخواهد بود. بهترین محصول و گوشی تولید شده توسط کمپانی شیائومی که می‌تواند شدیدا باعث پیشرفت این کمپانی شود، گوشی‌های می میکس ۲ و می نوت ۳ هستند که در چند ماه آینده رونمایی خواهند شد. سال گذشته، شیائومی با تولید گوشی می میکس و طراحی به خصوص صفحه نمایش آن گوشی توانست همگان را شگفت زده کند. در آن زمان هیچ کمپانی دیگری آن سبک از صفحه نمایش (بیشتر قسمت صفحه نمایش یا همان قسمت جلویی گوشی را نمایشگر اشغال کرده بود) استفاده نمی‌کرد. تنها کمپانی دیگری که تلاش‌های بی‌حاصلی در این مورد داشت، کمپانی شارپ (Sharp) بود که هیچ گاه نتوانست محصولش را در کشور دیگری خارج از ژاپن حتی تبلیغ کند.

در سال ۲۰۱۷، شیائومی قصد دارد فراتر از این سبک از طراحی قدم بگذارد؛ جهت رسیدن به این هدف، این کمپانی چینی فیلیپ استارک (Philip Stark)، یکی از بهترین طراحان، را در تیم خود به کار گرفته است و سعی دارد گوشی هوشمند جدیدی تولید کند که بنا بر شایعه‌ها، هیچ گونه دکمه فیزیکی نخواهد داشت و نمایشگر تقریبا تمامی پنل جلویی گوشی را اشغال خواهد کرد. اگر گوشی هوشمند این چنینی تولید شود، پرچم‌دار شیائومی می ۶ دیگر حرفی برای گفتن ندارد و دیگر نمی‌توان آن را یک پرچم‌دار به حساب آورد! در مورد می نوت ۳ هم لازم است به این نکته اشاره کنیم که این گوشی قرار است از نظر سخت افزاری شگفت آور باشد. طبق شایعات، قرار است این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم، صفحه نمایش عظیم خمیده، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، باتری ۴۰۷۰ میلی آمپری و بسیار ویژگی‌های کم‌نظیر دیگر باشد.

بنابراین، پرچمدار شیائومی می ۶ آن قدرها هم که فکر می‌کردید جذاب، خلاقانه یا قدرت‌مند نیست! البته با وجود چنین قیمتی باز هم شیائومی می ۶ مورد استقبال واقع خواهد شد اما درست نیست که آن را یک “پرچم‌دار” نامید؛ آن هم زمانی که در چند ماه آینده می میکس ۲ را پیش رو داریم.

منبع: Phonearena

 

نوشته پرچمدار شیائومی می ۶ آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید! اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.