تشکیل کارزار برای بررسی عملکرد وزارت نیرو در صنعت برق

 
صنعتگران حوزه استخراج و مردم کارزاری برای بررسی عملکرد وزارت نیرو در خصوص عملکرد این وزارتخانه در خصوص صنعت برق و خاموشی‌های اخیر راه اندازی کردند.
 
امضا کنندگان این کارزار خاموشی‌های مکرر و انداخته شدن تقصیر آن بر گردن صنعت استخراج رمزارز را بازی با اذهان عمومی دانسته و دلیل اصلی خاموشی‌ها را بدهکاری به تولیدکنندگان برق، استفاده نکردن از فناوری‌های نوین و عدم توسعه زیرساخت‌های شبکه با سرمایه بخش خصوصی عنوان کردند.
 
آنها در ادامه از ریاست مجلس و ریاست قوه قضاییه درخواست کردند که مسببان توقف سرمایه گذاری در حوزه تولید صنعت برق، ناامید کردن بخش خصوصی برای مشارکت در تولید برق و عملکرد خسارت‌بار وزارت نیرو، شناسایی و معرفی شوند.
 
رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته بارها روی خاموش کردن مزارع استخراج رمزارز به دلیل کمبود برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده تاکید کرده است. این در حالی است که طبق آمار توانیر میزان برق مصرفی مجاز برای استخراج قانونی رمزارز در حدود۴۰۰ مگاوات است.
 
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس پیش از این اعلام کرده بود که مصرف برق صنعت استخراج رمزارز یک درصد کل برق تولیدی کشور است از همین رو، علت قطع برق، استخراج رمزارز نیست علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.