تصویر طرح مفهومی از یک تلفن همراه ایده‌آل؛ یک گوشی بی‌نقص چه شکلی خواهد داشت؟

اخیرا تصویر مربوط به طرح مفهومی یک اسمارت‌فون بسیار جالب در توئیتر منتشر شده است. این تصویر توسط یک طراح نسبتا مشهور در زمینه کانسپت‌های اسمارت‌فونی ارائه شده و نشان‌دهنده هندستی با حواشی یکنواخت در اطراف نمایشگر است. شخص طراح از این طرح مفهومی تحت عنوان “اسمارت‌فون رویایی” یاد کرده است.

اسمارت‌فون رویایی دارای حواشی یکنواخت در اطراف نمایشگر و یک صفحه‌نمایش ثانویه است. طراح این هندست نه تنها طرح مفهومی آن‌را به اشتراک گذاشته است؛ بلکه به برخی مشخصات آن نیز اشاره نموده است. با بررسی تصویر پنل جلویی دستگاه مشخص می‌شود که این هندست دارای طراحی تقریبا بدون حاشیه بوده و حواشی بسیار باریک اطراف نمایشگر دارای ظاهری یکنواخت هستند. همچنین نمایشگر هندست فاقد هرگونه حفره یا ناچ جهت استقرار دوربین سلفی بوده و این اسمارت‌فون از ایده دوربین زیر نمایشگر بهره می‌گیرد.

نمایشگر گوشی دارای طراحی تخت بوده و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت چپ بدنه گوشی قرار دارند. کلید پاور یا قفل دستگاه نیز روی لبه سمت راست بدنه تعبیه شده‌اند. پنل پشتی دستگاه نیز از سیستم دوربین چهارگانه و یک نمایشگر ثانویه در کنار آن میزبانی می‌کند.

شخص طراح مایل به استفاده از یک سنسور دوربین 1 اینچی بر روی پنل پشتی هندست است. در واقع این اسمارت‌فون مجهز به 4 دوربین 50 مگاپیکسلی در قسمت پشتی است. این ماژول‌ها شامل دوربین اصلی 1 اینچی، لنز فوق‌عریض، دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی 3 برابری و ماژول تله‌فوتو پریسکوپی با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری هستند. همچنین بر اساس محتوای توئیت منتشر شده به‌نظر می‌رسد که انرژی مورد نیاز این اسمارت‌فون از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی تامین شود. شخص طراح در توئیت خود به فناوری شارژ در بستر سیم اشاره کرده و از شارژ بی‌سیم هیچ صحبتی به میان نیامده است.

نمایشگر ثانویه روی پنل پشتی یکی از ویژگی‌های جالب هندست به‌شمار می‌رود. شخص طراح از این مولفه تحت عنوان “نمایشگر سوژه‌یاب ثانویه” یاد کرده است. این نمایشگر دارای اندازه نسبتا کوچکی بوده و با توجه به ظاهر آن احتمالا تنها اطلاعات مختصر و مهم را نمایش خواهد داد. این نمایشگر نه تنها از اندازه کوچکی برخوردار است؛ بلکه کاملا باریک بوده و از جهت پرتره استفاده می‌کند.

چنین نمایشگری برای نمایش اطلاعات مربوط به زمان، تعداد اعلان‌های خوانده نشده و همچنین به‌عنوان سوژه‌یاب دوربین‌های عقب مفید واقع خواهد شد. البته این موارد تنها چند سناریوی کاربردی برای چنین نمایشگری به‌شمار می‌روند. این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی اولد با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. به گفته شخص طراح، این نمایشگر از نمونه جدیدتر پنل LTPO بهره گرفته و در نتیجه از قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی در محدوده 1 الی 120 هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

این هندست به لحاظ ظاهری بسیار زیبا بوده و بی‌تردید در صورت عرضه به بازار توجه تعداد زیادی از مشتریان را به سوی خود جلب خواهد کرد. وجود تمامی امکانات فوق در یک هندست کمی بیش از اندازه خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل چنین دستگاهی صرفا یک طرح مفهومی و در عین‌حال یک آرزوی بزرگ برای کاربران محسوب می‌شود. با این‌حال مشاهده طرح‌های مفهومی از این‌دست همواره مایه خرسندی خواهد بود.

نوشته تصویر طرح مفهومی از یک تلفن همراه ایده‌آل؛ یک گوشی بی‌نقص چه شکلی خواهد داشت؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.