با آپدیت ویندوز ۱۱ چه ویژگی‌هایی به این سیستم عامل اضافه می‌شود؟

به تازگی ویژگی‌های جدیدی برای ویندوز 11 معرفی شده است که شامل فایل اکسپلورر Tabbed و گزینه‌های بیشتر برای اشتراک‌گذاری است. مایکروسافت امروز اعلام کرد که کاربران می‌توانند از این ویژگی‌ها استفاده کنند و جزئیات بیشتری را در مورد آنها به اشتراک گذاشت. افراد می‌توانند پس از نصب به‌روزرسانی جدید آن‌ها را روی رایانه‌های شخصی خود فعال کنند.

مایکروسافت در اوایل سال جاری گفته بود که مایل است به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز 11 را در طول سال ارائه دهد تا اینکه همه آن‌ها را در یک به‌روزرسانی اصلی منتشر کند.

در ادامه قرار است با این ویژگی‌های جدید که ارائه شده یا در آینده نزدیک منتشر می‌شوند، آشنا شویم:

در طول این سال‌ها، کاربران به شدت خواستار اضافه کردن برگه‌هایی به فایل اکسپلورر (فایل اکسپلورر Tabbed) بودند. آخرین نسخه این ویژگی به بخش موردعلاقه‌ها نیز مجهز شده است که برای سازماندهی بهتر فایل‌ها است. همچنین می‌توانید در این قسمت فایل‌هایی که دوست دارید را نیز با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

امکان برجسته کردن متن با تاریخ و ایجاد یک رویداد در اوت‌لوک نیز در ویندوز 11 وجود دارد. شبیه چیزی که اندروید به آن مجهز بوده و ویندوز نیز به آن نیاز دارد.

در این آپدیت taskbar نیز دچار تغییر و تحولاتی شده است. منو این بار از نوع سرریزی بوده که امکان بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند تا برنامه‌های بسیاری را پین کنند. با یک راست کلیک می‌توان آپشن‌های بیشتر برای باز کردن Task Manager را مشاهده کرد.

ویندوز شیر (Windows Share) قابلیتی است که اکنون کمی بیشتر از قبل تقویت شده است. اکنون راحت‌تر می‌توان به طور مستقیم فایل‌ها را از طریق دسکتاپ، File Explorer، Photos، Snipping Tool، Xbox و سایر برنامه‌ها در دستگاه‌های قابل شناسایی به اشتراک گذاشت.

آز آنجایی که این آپدیت تا آخر مهرماه منتشر نمی‌شود، برنامه جدید تصاویر قرار است برای ویندوز 11 ارائه شود. از آبان ماه نیز می‌توان از پشتیبانی یکپارچه‌سازی iCloud در برنامه لذت برد.

مایکروسافت اعلام کرد که اپ استور قرار است ویندوز 11 را در 31 کشور ارائه کند. البته این فهرست در اواخر شهریور ماه گسترش یافت در نتیجه علاوه بر ایالت متحده و ژاپن، کشورهای بریتانیا، کانادا، آلمان و چندین کشور دیگر نیز به آن اضافه شد.

از امروز برنامه جدید ESPN نیز در فروشگاه مایکروسافت در دسترس است. کاربران می‌توانند تمام ویژگی‌هایی که در بالا بحث شد به جز برنامه جدید Photos را در انتشار مرحله‌ای دریافت کنند.

نوشته با آپدیت ویندوز 11 چه ویژگی‌هایی به این سیستم عامل اضافه می‌شود؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.