تنها ۱۴ درصد کاربران ویندوزفون از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند!

تنها ۱۴ درصد کاربران ویندوزفون از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند!

AdDuplex که برای مدتی برترین شبکه ارتقا متقابل برای سیستم‌عامل ویندوزفون بود، آماری از نسخه‌های مختلف ویندوزفون نصب شده بر روی دستگاه‌های فعال منتشر کرده است. برای مثال تنها ۱۴ درصد از دستگاه‌های ویندوزفونی فعال به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نسخه موبایل مجهز هستند که نسبت به ۱۱.۹ درصد ماه پیش با افزایش همراه بوده است. اگرچه این افزایش یک حرکت مثبت تلقی می‌شود ولی باعث تشویق و ستایش مایکروسافت نخواهد شد. اطلاعات منتشر شده حاکی از سهم ۷۷.۳ درصدی ویندوز موبایل ۸.۱، سهم ۶.۷ درصدی ویندوز ۸ و ۱.۷ درصدی نسخه‌های مختلف ویندوزفون ۷ است.

۵۲.۴ درصد دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون ۱۰ مجهز به آپدیت سالیانه (نسخه ۱۶۰۷) هستند که یک رقم تاثیرگذار محسوب می‌شود چراکه مایکروسافت این بروزرسانی را هفته پیش برای دستگاه آنلاک منتشر کرده و اپراتور AT&T تازه این هفته شروع به ارایه این بروزرسانی کرده است. ۴۱.۳ درصد از ورژن ۱۵۱۱ و ۶.۳ درصد از نسخه‌های دیگر ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

به نظر شما محبوب‌ترین دستگاه ویندوزفونی در جهان کدام است؟! اگر جواب شما لومیا ۵۳۵ باشد، کاملا درست حدس زده‌اید. این دستگاه با داشتن سهم ۱۲.۳ درصدی محبوب‌ترین مدل ویندوزی است که ۱.۹ درصد از معروف‌ترین مدل ویندوزفونی برای چندین سال یعنی لومیا ۵۲۰ سهم بیشتری دارد. در ابتدای امسال سهم لومیا ۵۲۰ برابر با ۱۲.۹ درصد بود و لومیا ۵۳۵ تنها ۱۱.۷ درصد بازار گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی را در اختیار داشت، لومیا ۶۴۰ نیز افزایش سهم را تجربه کرده و سهمش از ۶.۳ درصد در اوایل سال به ۹.۸ درصد رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نمودارهای زیر مراجعه نمایید.

نوشته تنها ۱۴ درصد کاربران ویندوزفون از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.