تولید سمند و پژو ۴۰۵ توسط ایران خودرو متوقف و جایگزین آن‌ها معرفی شد

توقف تولید پژو 405 و سمند معمولی

طبق اخبار رسمی، به نظر می‌رسد پس از سال‌ها وقت آن رسیده است که با سمند معمولی و پژو 405 خداحافظی کنیم و با جایگزین آن‌ها آشنا شویم. تولید سمند معمولی و پژو 405 برای همیشه متوقف خواهد شد!

امروز روز مهمی برای ایران خودرو بود. طبق صحبت‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی خطیبی، امروز یک رکورد جدید در این شرکت به ثبت رسید: تولید هزار دستگاه موتور ملی EF7!

مهدی خطیبی در طی مصاحبه‌ای گفت که این امر، یعنی تولید هزار موتور ملی خودرو در روز، می‌تواند یکی از قدم‌های مهم در تحقق هدف «ایران خودرو پاورترین» به شمار رود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادعا کرد: «شکستن سقف تولید موتور ملی، زمینه‌ساز راه‌اندازی ایران خودرو پاورترین است که به واسطه آن قطب تولید موتور در منطقه خواهیم شد!»

اما خبری که امروز توجه بیش‌تر مردم را به خود جلب کرد، تولید هزار موتور داخلی خودرو یا برنامه پاورترین ایران خودرو نبود؛ بلکه خبر توقف تولید دو خودروی بسیار رایج در کشور، توسط ایران خودرو بود.

مهدی خطیبی در صحبت‌هایی اعلام کرد که باید با دو خودروی قدیمی، یعنی پژو 405 و سمند معمولی خداحافظی کنیم. او پس از خبر توقف تولید سمند و پژو 405، یک جایگزین هم معرفی کرد.

وی در پاسخ به خبرنگارهای صدا و سیما این‌گونه گفت:

ما [پژو] 405 و سمند را برای همیشه با آن‌ها خداحافظی خواهیم کرد و از تولید خارج خواهند شد.

طبق گزارشات، مهدی خطیبی خودروی TF21 را به عنوان جایگزینی برای این خودروها با قیمتی مناسب معرفی کرد. ظاهراً این خودرو تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد. برای نسل قبلی سمندهای موجود در ناوگان فرسوده تاکسی‌رانی نیز، طبق شنیده‌ها خودروی سورن پلاس در نظر گرفته شده است.

ایران خودرو رسماً اعلام کرد که تولید خودروی اقتصادی مشترک با گروه سایپا را دنبال می‌کند. طبق گفته‌های خطیبی، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، قراردادی برای تولید خودروی اقتصادی امضا شده است که ایران خودرو در حال آماده‌سازی مقدمات آن است.

نوشته تولید سمند و پژو 405 توسط ایران خودرو متوقف و جایگزین آن‌ها معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.