تویوتا RAV4 GR اسپرت ۲۰۲۳ در اروپا عرضه خواهد شد + گالری تصاویر

چهار سال پیش بود که شرکت تویوتا خط تولید GR را با GRMN طراحی کرد و پس از آن خودروهایی با پسوند GR و GR Sport تولید کرد. GR برای کرولا، 86 و سوپرا استفاده شده است. چون GR Sport در خط تولید خودروسازان زیاد استفاده می‌شود، می‌توان با این مشخصات یک مینی ون نیز سفارش داد.

محصولی که جدیدا تولید شده از خانواده GR Sport RAV4 است که قرار است تنها در اروپا عرضه شود. این خودرویی کوچک است که در دسته GR Sport یاریس، یاریس کراس، C-HR و حتی پیکاپ هایلوکس قرار می‌گیرد.

حداقل تغییرات مکانیکی در خودرو لحاظ شده است. سیستم تعلیق این بار با فنرهای محکم‌تر و کمک فنرهای اسپرت مجهز شده است. تویوتا گفته است که تویوتا RAV4 GR اسپرت 2023 با این ویژگی‌ها تجربه رانندگی بهتری ارائه خواهد داد.

می‌توان از پیشرانه‌ و پلاگین هیبریدی استفاده کرد و وجود قوس در چرخ‌های مشکی رنگ آن را بسیار متمایز کرده است. از این پوشش روی درب پشتی و جانبی نیز استفاده شده است. اسپویلر جلوی خودرو در نوع هیبریدی نقره‌ای تیره و در PHEV از نوع فلزی است.

خودرو به نشان‌های ظریف GR و قاب‌ چراغ‌های مه‌شکن مجهز شده است. خودروی RAV4 GR Sport چرخ‌های آلیاژی دارد که آن را جزو اولین مدل این خودروسازی می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که در این ویژگی از تکنیک برش خط دقیق استفاده شده‌ است. اندازه چرخ‌ها 19 اینچ بوده و دارای روکش مشکی براق پنج پره دوبل است.

صندلی‌های جلوی خودرو حالتی اسپرت‌تر پیدا کرده‌اند و روکشی از جنس جیر و چرم مصنوعی دارند. اشکال نقره‌ای رنگی روی صندلی‌ها، اهرم دنده و فرمان وجود دارد که تضاد جالبی به خودرو بخشیده‌ است. روکش فلزی روی بخش‌های داخلی در و فرمان نیز وجود دارد. یک مانیتور افقی و صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم الکتریکی نیز در خودرو تعبیه شده است.

خودروی GR Sport جدیدترین خودرویی است که از نمایشگر جلوی 12.3 اینچی و سیستم اطلاعات سرگرمی 10.5 اینچی پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به همراه مشخصات ایمنی ارائه شده‌اند که شامل سیستم کمکی فرمان و سیستم پیش از برخورد است.

قرار است تویوتا خودروی RAV4 GR Sport را قبل از پایان سال در اروپا عرضه کند.

نوشته تویوتا RAV4 GR اسپرت 2023 در اروپا عرضه خواهد شد + گالری تصاویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.