جابجایی مسافران با تاکسی هوایی برقی آلمان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ICTna.ir - شرکت آلمانی ولوکوپتر اولین تست پروازی تاکسی هوایی برقی خود را در فرودگاه لو بورژه فرانسه انجام داد و اعلام کرد قصد دارد خدمات‌دهی تجاری خود را از مسابقات المپیک 2024 پاریس آغاز کند.
 
Volocopter.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رویترز گزارش داده این تاکسی هوایی که شبیه یک هلیکوپتر کوچک است، بدون هیچ مسافری در فرودگاه بورگت به پرواز درآمد و پس از سه دقیقه پرواز با موفقیت فرود آمد.
 
ولوکوپتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این تاکسی هوایی با سرعت 30 کیلومتر در ساعت توانسته 500 متر در ارتفاع 30 متری از زمین پرواز کند. این تاکسی هوایی برقی ظرفیت حمل و جابجایی دو مسافر و یک چمدان را دارد.
 
فلوریت رویتر، مدیرعامل ولوکوپتر گفته است: قصد داریم این وسیله حمل و نقل هوایی را برای مسابقات المپیک 2024 پاریس برای ارایه خدمات به مسافران آماده کنیم و تا رسیدن به هدف، چالش‌های زیادی در پیش رو داریم.
 
او افزوده است: سرویس تاکسی هوایی در ابتدا به منظور اجرای قوانین و مقررات موجود، توسط خلبان‌های دارای مجوز پرواز ارایه خواهد شد اما با گذشت زمان، به تدریج صورت کاملا اتوماتیک پرواز خواهند کرد و در این صورت دیگر نیازی به خلبان مجوزدار نخواهد بود.
 
او، بازار ارایه خدمات شهری هوایی را بیش از 10 تریلیون دلار توصیف کرده و تخمین زده است تا سال 2035 این شرکت به بازاری با ارزش حدود 300 میلیارد دلار خدمت ارایه خواهید داد.