جذب سرمایه ۶۴ استارت‌آپ از طریق سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری «کارن کراد»

سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری «کارن کراد» در گزارشی که مربوط به عملکرد سال ۹۸ آن است اعلام کرده که در سال گذشته هزار استارت‌آپ از خدمات کارن‌کراد که شامل کارگاه‌های آموزشی و ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه حقوقی و مالی است، بهره برده‌اند. از سوی دیگر براساس این گزارش از بین ۴۸۰ استارت‌آپ تایید شده توسط این کارگزاری رسمی تامین مالی و سرمایه‌گذاری، ۶۴ استارت‌آپ توانستند سرمایه جذب کنند.
 
کارن کراد،کارگزاری رسمی تامین مالی و سرمایه‌گذاری اولین سامانه تأمین مالی جمعی مبتنی بر مدل مشارکت تحت حمایت و نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با هدف تسهیل ارتباط کارآفرینان با سرمایه‌گذاران و آسان‌سازی فرآیند جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها در تمامی حوزه‌ها تاسیس شده است. این سامانه پس از ارزیابی و تایید و آموزش کسب‌وکارها، با برگزاری رویدادهای آنلاین و حضوری در حوزه سرمایه‌گذاری به بهبود روند سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.
حال کارن کراد در قالب گزارشی عملکرد خود را در زمینه رویدادهای برگزار شده، تفاهم‌نامه‌های همکاری و آمار و ارقامی از تعداد سرمایه‌گذاران ثبت‌نام شده، استارت‌آپ‌های موفق به جذب سرمایه به کمک این سامانه را در طول سال ۹۸ منتشر کرده است.
 
 کارن کراد از نگاه آمار و ارقام
براساس گزارشی که کارن کراد، سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری منتشر کرده، بیش از هزار استارت‌آپ از خدمات این سامانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند. ۴۸۰ استارت‌آپ نیز توسط این سامانه تایید و از این تعداد ۶۴ استارت‌آپ موفق به جذب سرمایه‌ شدند. همچنین از ابتدای سال تا اسفندماه ۹۸، ۹۸۱ سرمایه‌گذار در سامانه کارن کراد ثبت‌نام کرده‌اند و  ۳ هزار و ۹۴ کارآفرین و ۳۰۰ منتور نیز امکان بهره‌مندی از خدمات کارن را داشته‌اند
 
 
براساس گزارش عملکرد کارن کراد بیش از هزار استارت‌آپ از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای کارن کراد بهره‌مند می‌شوند
 
این سامانه طبق گزارشی که منتشر کرده، با حدود ۱۳۰ دستگاه‌ و سازمان دولتی و خصوصی تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بازار کسب‌وکارهای نو امضا کرده است. این سازمان‌ها و دستگاه‌ها شامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پارک‌های علم و فناوری‌های تهران و شهرستان‌ها، جهاد دانشگاهی‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، شتاب‌دهنده‌ها، سازمان فناوری و اطلاعات و مرکزهای نوآوری و فناوری بوده‌اند.
کارن کراد در بخش دیگری از گزارش خود از همکاران استراتژیک این سامانه در سال ۹۸ نیز نام برده است. این همکاری‌ها جهت خدمت‌رسانی به کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها شکل گرفته و به همین جهت بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری میان این کارگزاری و شرکت‌های خدمت‌رسان منعقد شده است.  براساس این گزارش هم این شرکت‌ها در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی، مالی و حسابداری، فنی و کسب‌وکاری و حقوقی و قانونی فعالیت می‌کنند.
 
 
کارن کراد برای خدمت‌رسانی به استارت‌آپ‌ها بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های خدمت‌رسان منعقد کرد
 
 
 
رویدادهای برگزارشده
در بخش دیگری از این گزارش سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری «کارن کراد» به رویدادهایی که برای بالا بردن سطح آموزشی و شبکه‌سازی فعالان استارت‌آپی برگزار کرده اشاره داشته است. براین اساس در سالی که گذشت این سامانه رویدادهای بسیاری در ۳ زمینه شبکه‌سازی، سرمایه‌گذاری و آموزشی و مشاوره‌ای برگزار کرده است. هرکدام از این رویدادها هم عناوینی به خود اختصاص دادند. رویدادهای شبکه‌سازی با نام  «I-MEET»، نشست‌ها و رویدادهای سرمایه‌گذاری با نام‌های «INVESTMENTSUMMIT» و «کافه‌سرمایه» و رویدادهای آموزشی و مشاوره‌ای تحت عنوان «کارگاه‌ها و وبینارها» برگزار می‌شد. براساس گزارش کارن کراد، از فروردین تا شهریورماه سال گذشته ۷ رویداد سرمایه‌گذاری، ۱۲ کارگاه و وبینار و ۳ رویداد متفرقه توسط این سامانه تامید مالی برگزار شده است.
 
 
از فروردین تا شهریور ماه سال گذشته حدود ۷ رویداد سرمایه‌گذاری توسط کارن کراد برگزار شد
 
 
 
از مهر تا اسفند سال ۹۸،همچنین ۴ رویداد سرمایه‌گذاری، ۲ رویداد شبکه‌سازی و ۱۳ کارگاه آموزشی برگزار شد. البته اسفندماه به دلیل شیوع کرونا تمامی رویدادها دراین ماه به تعویق افتاد و اعضای کارن کراد نیز مجبور به دورکاری شدند.
 
 
متن کامل گزارش را می‌توانید  اینجا بخوانید.