جزئیات بیشتری از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ؛ ۸ هسته کریو ۲۸۰ با معماری ۱۰ نانومتری

جزئیات بیشتری از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام ؛ 8 هسته کریو 280 با معماری 10 نانومتری
جزئیات بیشتری از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام منتشر شد. کمپانی کوالکام در نهایت تایید کرد که پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ خود را در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس به نمایش در خواهد آورد. اکنون جزئیات بیشتری از این محصول به بیرون درز کرده است.

بر اساس این مجموعه تصاویر جدید که در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته شده، اکنون می دانیم که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از معماری ۸ هسته ای کریو ۲۸۰ استفاده خواهد کرد. به ادعای این کمپانی، هسته های کریو ۲۸۰ کارآمدترین معماری کوالکام تا این تاریخ بوده که می تواند برای گوشی های موبایل بسیار هیجان انگیز باشد.

علاوه بر این، به لطف بهره وری بهبود یافته آن  تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یک کاهش قدرت ۵۰ درصدی را نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸۰۱ تجربه می کند. این به معنای آنست که در سال ۲۰۱۷ نه تنها گوشی های هوشمند قدرتمندتر خواهند شد که حتی طول عمر و کارکردی طولانی تری نسبت به نسل های قبلی خود خواهند داشت.

در تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام دو مجموعه هسته، وجود دارد. در این معماری ۴ هسته عملکردی برابر با ۲.۴۵ گیگاهرتز خواهند داشت و ۴ هسته با سرعت پردازشی ۱.۹ گیگاهرتز انجام وظیفه خواهند کرد.

تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام

تراشه Snapdragon 835 با مودم X16 LTE modem، اولین تراشه ای خواهد بود که به کلاس گیگابایت مودم های LTE وارد می شود. در کنار این تراشه، پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۴۰ قرار می گیرد که می تواند ۶۰ برابر بیشتر از اسنپدراگون های فعلی، از رنگ ها پشتیبانی کرده و ۲۵ درصد سریعتر رندر کند. پخش ویدیوهای ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی های آن است.

از آنجا که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری تولید شده، کوچکتر و بسیار جمع و جورتر از اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود. این به معنای آنست که گوشی های هوشمند آینده می توانند نازکتر طراحی شده و یا فضای بیشتری برای باتری بزرگتر، در اختیار داشته باشند.

تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام

هنوز این تصاویر از طرف کوالکام تایید نشده؛ اما انتظار می رود که تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از چنین جزئیاتی برخوردار باشد.

اسنپدراگون ۸۳۵ برای اولین بار در گوشی ال جی جی ۶ و یا در یکی از نسخه های سامسونگ گلکسی اس ۸ دیده خواهد شد. برای دیدن قدرتنمایی واقعی این پردازنده باید تا آن زمان صبر کرد و البته یادتان باشد که تکرا را نیز همراهی کنید. ما آخرین جزییات را به اطلاع شما خواهیم رساند.

.

منبع: gizmochina ، phonearena

نوشته جزئیات بیشتری از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ؛ ۸ هسته کریو ۲۸۰ با معماری ۱۰ نانومتری اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.