جزئیات قیمت‌گذاری گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۴ و اکسپریا ۱۰ مارک ۴ سونی اعلام شد

بر اساس جدول زمانی اعلام شده توسط سونی، اسمارت‌فون‌های اکسپریا 1 مارک 4 و اکسپریا 10 مارک 4 ضمن برگزاری یک رویداد رسمی در روز 11 مه (21 اردیبهشت ماه) معرفی خواهند شد. در فاصله تنها چند روز مانده به موعد رونمایی از این هندست‌ها اکنون جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و مدل‌های رنگی قابل عرضه برای هر 2 دستگاه اعلام شده است.

یک خبرچین با شناسه SnoopyTech از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی توئیتر، جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و مدل‌های رنگی قابل عرضه برای اسمارت‌فون‌های سونی اکسپریا 1 مارک 4 و اکسپریا 10 مارک 4 را اعلام کرده است. این خبرچین ادعا می‌کند که اکسپریا 1 مارک 4 با برچسب قیمتی 1399 یورویی (1479 دلاری) به بازار عرضه خواهد شد. این خبر برای طرفداران سونی تا حدودی آرامش‌بخش خواهد بود؛ چرا که اطلاعات پیش‌تر لو رفته ادعا می‌کردند که این گجت با قیمت‌گذاری حدودا 1600 دلاری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین مدل میان‌رده اکسپریا 10 مارک 4 نیز احتمالا 499 یورو (527 دلار) قیمت‌گذاری خواهد شد.

به گفته SnoopyTech، مدل پرچم‌دار سونی اکسپریا 1 مارک 4 با 3 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، بنفش و سفید عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که اکسپریا 10 مارک 4 در مدل‌های رنگی آبی، سبز، بنفش و سفید قابل دسترس خواهد بود.

سونی این‌بار نیز برچسب قیمتی خیره‌کننده‌ای را برای اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده خود در نظر گرفته است. اگرچه مشخصات و امکانات اکسپریا 1 مارک 4 هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ اما بی‌تردید قیمت‌گذاری این هندست با آی‌فون‌ 13 پرو مکس اپل رقابت می‌کند.

مشخصات احتمالی سونی اکسپریا 1 مارک 4 و اکسپریا 10 مارک 4

بر اساس اطلاعات لو رفته تا به این لحظه می‌دانیم که اکسپریا 1 مارک 4 احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی با نسبت ابعاد 21:9 خواهد بود. همچنین این پنل از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که این نمایشگر مجهز به پوشش محافظ گوریلا گلس Victus بوده و از قابلیت HDR پشتیبانی نماید.

با توجه به اخبار منتشر شده به‌نظر می‌رسد که این پرچمدار مجهز به سنسورهای ساخت شرکت زایس خواهد بود. بعلاوه این هندست احتمالا از سیستم دوربین سه‌گانه شامل ماژول‌های فوق‌عریض و تله‌فوتو استفاده خواهد کرد. اسکنر اثرانگشت احتمالا در لبه جانبی بدنه گوشی مستقر شده و انرژی مورد نیاز این مجموعه نیز از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی تامین خواهد شد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود که گوشی میان‌رده اکسپریا 10 مارک 4 مجهز به تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 690 ساخت کوالکام، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی باشد. همچنین بر اساس شنیده‌ها این هندست مجهز به یک نمایشگر 6 اینچی آمولد با فناوری اولد خواهد بود.

نوشته جزئیات قیمت‌گذاری گوشی‌های اکسپریا 1 مارک 4 و اکسپریا 10 مارک 4 سونی اعلام شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.