جیپ برای نام‌گذاری شاسی‌بلند الکترونیکی خود مسابقه برگزار می‌کند!

شرکت جیپ هم اکنون در حال توسعه خودروهای الکتریکی خود است. کوچکترین نسخه آن جیپ واگنیر تمام الکتریکی بوده که قرار است در سال 2024 عرضه شود.

گفته شده است که این خودرو می‌تواند با خودرویی نظیر روور اسپرت نیز رقابت کند.

طبق اطلاعاتی که رالف ژیلز، مدیر این شرکت منتشر کرده است، قرار است اسم رمز جیپ واگنیر جدید تمام الکتریکی S گذاشته است. چون در زبان انگلیسی این حرف می‌تواند نشانه‌ای از سرعت، درخشش و جذابیت باشد.

موتوری که در این خودرو تعبیه می‌شود از نوع پیشرانه‌ای دو موتوره AWD با سوپراسپرت 600 اسب بخاری خواهد بود. این موتور قدرتمند قادر خواهد بود از 0 تا 60 مایل در ساعت (از 0 تا 100 کیلومتر) شتابی برابر با 3.5 ثانیه تولید کند.

اگر به یاد داشته باشید، در گذشته شاسی بلندهایی تولید شده بودند که می‌توانستند در 8 ثانیه شتابی برابر با 60 مایل در ساعت داشته باشند! جالب است بدانید که این خودروها در زمان خود سریع نامیده می‌شدند که با وجود خودروهای جدیدی مثل این خودروی جدید جیپ دیگر زمان این خودروها به پایان رسیده است.

شرکت جیپ گفته است که با این خودرو حتی می‌توان مسافتی 400 مایل را نیز با چنین شتابی طی کرد. در هنگام رانندگی دقیق و با عملکردی عالی خیلی سخت می‌شود پا را از روی پدال گاز برداشت.

اگرچه این خودرو قرار است دو سال دیگر یعنی در سال 2024 تولید و عرضه شود، هنوز شرکت جیپ اسمی را برای آن انتخاب نکرده است. البته گرچه نام‌های زیادی پیشنهاد شده بود ولی انتخاب از بین آنها برای شرکت کمی سخت بود. حالا شرکت از طرفداران این برند و این خودرو خواسته است که اگر نظرات خاصی را مبنی بر نام این خودرو دارند، حتما با شرکت در میان بگذارند تا بتوانند کمکی به شرکت جیپ کرده باشند.

البته باید گفت که جیپ قصد دارد از ماه آینده یک مسابقه آنلاین برگزار کند تا در آن علاقمندان بتوانند نام پیشنهادی خود را تا قبل از پایان سال میلادی ارائه دهند.

این شرکت در نهایت نام‌های انتخاب شده در لیست و علائم تجاری را بررسی کرده و سپس برنده را اعلام خواهد کرد. پس از اینکه نام خودرو نهایی شد، خریداران می‌توانند خودرو را پیش‌فروش و خریدارای کنند.

هنوز اعلام نشده است که قرار است این خودروی تمام الکتریکی جیپ در کجا تولید شود، اما با وجود دو کارخانه باتری در ایندیانا و انتاریو احتمال می‌رود که یکی از این دو محل یا حداقل محل نزدیک به آنها فضای تولید نهایی این خودروی جذاب تمام الکتریکی باشد.

خودروی تمام الکتریکی جیپ واگنیر قرار است در ابتدای سال 2024 وارد بازارهای موجود در آمریکای شمالی شود و سپس به قاره اروپا فرستاده شود. این خودرو یکی از چهار خودروی الکتریکی جدید شرکت جیپ است که قرار است تا پایان سال 2025 به فروش برسد.

خودروی تمام الکتریکی جیپ واگنیر، جیپ اونجر که اخیرا رونمایی شده است، جیپ Recon و رانگلر 4xe همه خودروهای این شرکت هستند که همگی تا چندین سال دیگر تولید و به دست مشتریان سپرده خواهند شد.

نوشته جیپ برای نام‌گذاری شاسی‌بلند الکترونیکی خود مسابقه برگزار می‌کند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.