خودروی جدید تسلا مدل S Plaid در ایالت پنسیلوانیای آمریکا دچار آتش‌سوزی شد

ماه گذشته ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا از تحویل نخستین سری از خودروی مدل S Plaid با قیمت‌گذاری هنگفت 130 هزار دلاری خبر داد. خودروی مدل S Plaid ورژن پیشرفته و بسیار سریع سدان برقی اصیل تسلا موسوم به مدل S محسوب می‌شود. عرضه چند صد دستگاهی این اتومبیل به مشتریان توسط تولیدکننده برتر خودروهای برقی با استقبال چشمگیر از سوی بازار مواجه شد.

اخیرا یک مورد حادثه آتش‌سوزی خودروی مدل S Plaid در ایالت پنسیلوانیا گزارش شده است. ظاهرا خودوری مذکور حین تردد در یک بزرگراه به‌صورت خودبه‌خودی دچار حریق شده است. بر اساس اعلام گزارش، آتش‌نشانان از 2 ایستگاه آتش‌نشانی مستقل سریعا به محل وقوع حادثه اعزام شده و آتش را با موفقیت خاموش کردند.

به‌دنبال وقوع چندین مورد آتش‌سوزی در باتری‌های مورد استفاده درون خودروهای تسلا، نیروهای امدادی پیشتاز از جمله آتش‌نشانان برای مقابله با این گونه از آتش‌سوزی‌ها آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. آتش‌نشان‌ها در حادثه آتش‌سوزی پنسیلوانیا یک شلنگ آب 5 اینچی را داخل خودرو قرار داده و آن‌را به یک منبع جریان سریع و دائمی آب متصل کردند. این اقدام آن‌ها به خاموش شدن کامل آتش کمک کرد.

در این میان فردی با نام بن میزلاس ضمن اظهاراتی اعلام کرد: “شرکت ما و مدیر اجرایی آن با نام AthleteDefender@ یک دستگاه خودروی جدید مدل S Plaid را خریداری کرد. این خودرو یکی از 250 دستگاه اتومبیل تحویل شده توسط تسلا به‌شمار می‌رفت. خودروی خریداری شده توسط شرکت ما در روز سه‌شنبه به‌صورت خودبه‌خودی دچار حریق شد. مشتری ما داخل خودرو گرفتار شده بود و می‌توانست جان خود را از دست بدهد. ما برای برقراری ارتباط با تسلا تلاش کردیم؛ اما تاکنون مورد بی‌توجهی این شرکت قرار گرفته‌ایم.”

بر اساس گزارشات این حادثه آتش‌سوزی هیچ مصدومی نداشت؛ زیرا راننده که احتمالا تنها سرنشین خودرو بوده با موفقیت از درون آن خارج شده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که شرکت تسلا از راننده گمنام خودروی مدل S Plaid به‌نوعی دلجویی کرده است؛ چرا که نماینده قانونی شرکت نیز به این موضوع اشاره نموده است. اما وکیل فرد قربانی ادعا می‌کند که تسلا مشتری خود را نادیده گرفته است. وی در عین‌حال درخواست کرد که تا زمان پایان تحقیقات جامع پیرامون حادثه، فروش خودروی مدل S Plaid متوقف شود.

طی سالیان گذشته چندین مورد حادثه آتش‌سوزی مربوط به خودروهای برقی شرکت تسلا به ثبت رسیده است. کمپانی تسلا به سهم خود به مسائل ایمنی مربوط به باتری خودروهای برقی خود توجه بیش‌تری نشان داده و کماکان به بهبود کیفیت تولیدات خود ادامه می‌دهد. تسلا کماکان اصرار دارد که وسایل نقلیه ساخت این شرکت جزو ایمن‌ترین نمونه‌ها در صنعت به‌شمار رفته و آمار مربوط به آتش‌سوزی داخلی خودروهای برقی در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بسیار کمتر است. کمپانی خودروسازی تسلا کماکان مایل به ارتقاء مرزهای کنونی فناوری جهت تولید خودروهای برقی شاخص و منحصربه‌فرد در صنعت است.

نوشته خودروی جدید تسلا مدل S Plaid در ایالت پنسیلوانیای آمریکا دچار آتش‌سوزی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.