داغ کردن پردازنده هلیو X20 ؛ توسط مدیا تک تکذیب شد

داغ کردن پردازنده هلیو X20 توسط کمپانی مدیا تک تکذیب شد.

داغ کردن پردازنده هلیو X20 توسط کمپانی مدیا تک تکذیب شد.

در چند روز گذشته شایعات زیادی درباره گرمای بیش از حد تراشه ده هسته ای هلیو X20 مدیا تک منتشر شد اما هیچ مدرکی دال بر این مشکل ، ارائه نگردید.

امروز کمپانی مدیا تک در شبکه اجتماعی ویبو، که نسخه چینی فیس بوک به حساب می آید، همه شایعات مربوط به داغ کردن پردازنده هلیو X20 را تکذیب کرد. بر اساس گفته های این شرکت تایوانی، تراشه هلیو X20 کارایی خوبی دارد و هیچ نگرانی درباره داغ کردن بیش از حد آن وجود نخواهد داشت.

این کمپانی درباره عملکرد این تراشه چنین شرح می دهد که با شروع داغ کردن پردازنده هلیو X20، این تراشه تنها از هشت هسته Cortex A53 استفاده خواهد کرد (به یاد داشته باشید که این پردازنده، ده هسته ای است) و دو هسته Cortex A72 را خاموش می کند. این شرکت همچنین اضافه کرده است که هسته های Cortex-A72 کاملا انرژی کارآمدی دارند و به طور قابل ملاحظه ای مصرف باتری را کاهش می دهند. در حالی که از قبل ذکر شده بود که این تراشه در حجم بالایی تولید خواهد شد، زمان انتشار آن نیز بسیار نزدیک می نماید.

پردازنده هلیو X20 اولین پردازنده ده هسته ای جهان با طراحی سه خوشه ای است. این پردازنده دارای هشت هسته Cortex A53 است که نیمی از آن ها با سرعت پردازش ۲.۰ گیگا هرتز و نیم دیگر آن با ۱.۴ گیگا هرتز داده ها را پردازش می کنند.

این تراشه همچنین به دو هسته Cortex A53 با سرعت پردازش ۲.۵ گیگا هرتز مجهز شده است. تراشه هلیو X20 به زودی با تراشه اسنپ دراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ که در گوشی گلکسی S7 بکار رفته اند، روبرو خواهد شد. حتی اگر نتایج بنچمارک و قدرت این تراشه از دو رقیب خود پایین تر باشد باز هم تراشه هلیو X20، پردازنده بسیار قدرتمندی خواهد بود. اما اینکه دستگاه های ارائه شده با این تراشه چه عملکردی خواهند داشت و چگونه اطلاعات را پردازش خواهند کرد در گذر زمان روشن خواهد شد. در حال حاضر این خبر قطعی است . کمپانی مدیا تک داغ کردن پردازنده هلیو X20 را رد کرده است.

پردازنده هلیو X20 اولین پردازنده ده هسته ای جهان با طراحی سه خوشه ای است. این پردازنده دارای هشت هسته Cortex A53 است که نیمی از آن ها با سرعت پردازش 2.0 گیگا هرتز و نیم دیگر آن با 1.4 گیگا هرتز داده ها را پردازش می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: softpedia


عصر تکنولوژی، تکرا

 

نوشته داغ کردن پردازنده هلیو X20 ؛ توسط مدیا تک تکذیب شد اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.