درآمد مایکروسافت از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفت!

درآمد مایکروسافت از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفت!

مایکروسافت نتایج مالی خود برای اولین فصل مالی ۲۰۱۷ را اعلام کرد. گرچه درآمد این غول نرم‌افزاری در برخی از رده‌ها کاهش داشته، اما در بیشتر رده‌ها شاهد افزایش درآمد هستیم. درآمد مایکروسافت در اولین فصل مالی ۲۰۱۷ به ۲۲.۳ میلیارد دلار می‌رسد. ارزش سهام مایکروسافت نیز به بالاترین حد خود رسید.

این افزایش سهام به دلیل تثبیت و گسترش مایکروسافت در پردازش ابری و پشت سر گذاشتن پیش‌بینی تحلیلگران است. ساتیا نادلا، مدیر عامل این شرکت می‌گوید:

ما تغییرات دیجیتال را برای مشتریان رهبری می‌کنیم. ما به رشد خود ادامه خواهیم داد.

درآمد آفیس و آفیس ۳۶۵ با ۶ درصد افزایش به ۶.۷ میلیارد دلار رسید. درآمد بخش پردازش ابری نیز با ۸ درصد افزایش به ۶.۴ میلیارد دلار رسید. اما بیشترین رشد را Azure با ۱۱۶ درصد افزایش دارد. Azure نسبت به سال قبل خود نیز درآمد دو برابری دارد.

در بخش کامپیوترهای شخصی، کاهش ۲ درصدی درآمد باعث شد که مایکروسافت تنها ۹.۳ میلیارد دلار از این بخش درآمد داشته باشد،‌ ولی با این حال هنوز پر درآمدترین بخش مایکروسافت است. محصولات سرفیس رشد ۳۸ درصدی از نظر درآمد دارند و ۹۲۶ میلیون دلار نصیب مایکروسافت کرده‌اند. این نشان می‌دهد که فروش خوبی دارند، اما مایکروسافت اعداد دقیقی درباره فروش محصولات سرفیس نمی‌دهد. گرچه فروش این بخش زیاد بوده، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به آیپد باقی مانده است. درآمد آیپد در همین بازه زمانی ۴.۹ میلیارد دلار بوده که افزایش ۱۱ درصدی هم نشان می‌دهد.

بخش ویندوز ۱۰ موبایل در سقوط آزاد به سر می‌برد و کاهش درآمدی ۷۲ درصد دارد. مایکروسافت در ۵ آبان کنفرانسی برگزار می‌کند، اما احتمال معرفی گوشی جدید بسیار کم است. بخش تبلغات همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. بخش بازی کمی کاهش درآمد دارد. جالب اینجاست که گرچه مایکروسافت توانست سهم بازار را از سونی برباید، اما درآمد بخش بازی ۵ درصد کاهش تجربه کرد.

نوشته درآمد مایکروسافت از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفت! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.