درخواست محدود کردن رمزگذاری پیام‌ها در برنامه‌ واتساپ از سوی دولت بریتانیا مطرح شد

واتساپ

متاسفانه چند روز پیش در لندن شاهد یک حمله تروریستی بودیم که جان چند شهروند را گرفت. حال پای واتساپ به این ماجرا باز شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

پس از تحقیقات انجام شده راجع به حمله تروریستی اخیر لندن، مشخص شد که خالد مسعود، تروریست این حادثه، چند دقیقه قبل از رفتن به سوی دسته‌ای از مردم در پل وست مینستر، از نرم افزار پیام رسان واتساپ استفاده کرده است. از این رو وزیر کشور بریتانیا، امبر راد، درخواست یک دسترسی جانبی از سوی مسئولان در پیام‌های رمز دار این برنامه را خواستار شد.

در مصاحبه با بی بی سی، امبر راد این پیام‌های رمز دار موجود در برخی نرم افزارها مانند واتساپ و آی مسیج شرکت اپل را کاملا غیر قابل پذیرش خواند و از کمپانی‌های تکنولوژی خواست که با سازمان‌های دولتی همکاری بیشتری داشته باشند.

در روز یکشنبه، امبر راد در مصاحبه با بی بی سی گفت:

ما باید مطمئن شویم که تشکل‌هایی مانند واتساپ مکانی مخفی برای تروریست‌ها و صحبت کردن آن‌ها با هم را فراهم نمی‌کنند. باید مطمئن شویم که سرویس هوشمند ما در مواقع ضروری حتی به پیام‌های رمز دار واتساپ نیز دسترسی خواهد داشت.

در ساعات اولیه روز گذشته، نادین دوریس نیز با توییتی به جمع خواستاران این امر پیوست. “برای سالم و ایمن نگه داشتن جامعه خود باید جلوی کمپانی‌هایی مانند واتساپ و اپل که مکان راحت و ایمنی برای تروریست‌ها فراهم می‌کنند، بایستیم.”

البته هر دو ادعا با واکنش تندی از سوی گروه‌های مدافع آزادی و حقوق شهروندی و متخصصان امنیتی مواجه شد.

اگرچه ممنوعیت کامل پیام‌های رمز دار غیر ممکن است، ولی هنوز مشخص نشده که دولت بریتانیا برای مقابله با این مشکل چه قصدی دارد.

در اوایل سال ۲۰۱۶ نیز اف بی آی (FBI)، بعد از حادثه سن برناردینو، از شرکت اپل درخواست دسترسی به پیام‌های رمز دار برنامه آی مسیج را کرد، ولی پس از مخالفت این کمپانی، خود اف بی آی شروع به رمزیابی این برنامه کرد.

.

منبع: PhoneArena

نوشته درخواست محدود کردن رمزگذاری پیام‌ها در برنامه‌ واتساپ از سوی دولت بریتانیا مطرح شد اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.