در سال ۲۰۱۷ میزان فروش دستگاه‌های هوشمند اپل از مایکروسافت پیشی می‌گیرد

در سال 2017 میزان فروش دستگاه‌های هوشمند اپل از مایکروسافت پیشی می‌گیرد

براساس گفته‌های شرکت تحقیقاتی گارتنر، در سال 2017 فروش دستگاه‌های هوشمند اپل (مبتنی بر سیستم‌عامل‌های iOS و OS X) از دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت پیشی می‌گیرند. این شرکت حدس می‌زند که تا سال 2019 این روند ادامه داشته باشد. مایکروسافت و اپل برای سومین سال متوالی کاهش فروش محصولات هوشمند خود را تجربه می‌کنند که براساس پیش‌بینی گارتنر این روند تا پایان سال برای اپل تغییر خواهد کرد.

این شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد که میزان فروش دستگاه‌های اپل امسال 18 میلیون واحد از مایکروسافت بیشتر باشد و در سال 2019 این رقم به 28 میلیون واحد برسد. در حقیقت iOS نیازی به مبارزه با سیستم‌عامل ویندوز موبایل ندارد. اگر سیستم‌عامل متن‌باز اندروید را وارد رینگ مبارزه کنیم، هر دو سیستم‌عامل iOS و ویندوز شکست سنگینی را متحمل می‌شوند. از 2.3 میلیارد دستگاه فروخته شده در سال 2016 تنها 11.2 درصد آن‌ها مجهز به سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت بوده‌اند.

به‌طور کلی گارتنر پیش‌بینی می‌کند که در سال 2017 شاهد رشد یا افول خاصی در میزان فروش دستگاه‌ها نخواهیم بود و همچنین این شرکت معتقد است که تا سال 2018 رشدی در این صنعت مشاهده نخواهیم کرد. مایکروسافت امیدوار است تا توسط سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل که در محصولات شرکت‌های دیگر همانند اچ‌پی Elite x3 مورد استفاده قرار می‌گیرد، شرکت‌های بزرگ را مجاب کند تا از آن به‌جای ویندوز 10 در لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های دسکتاپ خود استفاده کنند.

نوشته در سال 2017 میزان فروش دستگاه‌های هوشمند اپل از مایکروسافت پیشی می‌گیرد اولین بار در پدیدار شد.