دستبند هوشمند شیائومی باند ۷ پرو با نمایشگر آمولد غول‌پیکر رسما معرفی شد

روز گذشته کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12S در بازار چین رونمایی کرد. سری جدید پرچم‌داران شیائومی شامل 3 هندست مختلف با اسامی شیائومی 12S، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا است. همچنین برند چینی با معرفی نسخه جدید اسمارت‌فون شیائومی 12 پرو مجهز به تراشه +Dimensity 9000 مدیاتک طرفداران خود را شگفت‌زده کرد.

با این‌حال موارد فوق تنها محصولات جدید معرفی شده ضمن برگزاری رویداد اخیر شیائومی محسوب نمی‌شوند؛ چرا که غول چینی از دستبند هوشمند جدید خود با نام شیائومی باند 7 پرو نیز رونمایی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات و امکانات این گجت پوشیدنی جدید می‌پردازیم.

مشخصات و امکانات شیائومی باند 7 پرو

ابتدا به بررسی طراحی این گجت پوشیدنی می‌پردازیم. شیائومی باند 7 پرو به‌دلیل استفاده از نمایشگر بزرگ بیش از آنکه شبیه به یک دستبند هوشمند باشد؛ به یک اسمارت‌واچ شباهت دارد. این گجت مجهز به یک نمایشگر مستطیلی‌شکل آمولد با اندازه 1.64 اینچ، رزولوشن 280×456 پیکسل و چگالی پیکسلی 326ppi است. این دستبند هوشمند مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن بوده و به منظور تنظیم خودکار میزان روشنایی نمایشگر از سنسور نور محیط استفاده می‌کند. این گجت پوشیدنی دارای بیش از 180 واچ فیس جدید بوده و از پوشش گلس 2.5D روی نمایشگر خود بهره می‌گیرد.

ویژگی‌های مرتبط با سلامت در این دستبند هوشمند شامل ردیاب 24 ساعته ضربان قلب و میزان اکسیژن محلول در خون است. این امکانات به‌همراه یک سیستم هشداردهنده در اختیار کاربران قرار گرفته و چنان‌چه سطح SpO2 خون کاربر از حد مشخصی کمتر شود؛ در این‌صورت دستبند از طریق لرزش، موضوع را به وی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. بعلاوه شیائومی می باند 7 پرو از قابلیت ردیابی خواب برخوردار بوده و مستندات مربوط به خواب سبک، عمیق و REM را به کاربران ارائه می‌دهد.

شیائومی باند 7 پرو در مدل‌های رنگی ویژه

از جنبه قابلیت‌های مرتبط با تناسب اندام نیز این دستبند هوشمند مجهز به 117 حالت تمرینی مختلف است. تمرین دویدن 10 دوره‌ای با سطوح دشواری متفاوت نمونه‌ای از این حالات به‌شمار می‌رود. بعلاوه کاربران به 14 حالت ورزشی مختلف دسترسی دارند. همچنین وجود یک قابلیت ویژه به کاربران امکان می‌دهد تا برای تعداد گام‌های روزانه، میزان کالری سوزانده شده و سایر شاخص‌ها مدال دریافت نموده و با دوستان خود رقابت نمایند.

این گجت پوشیدنی مجهز به یک باتری 235 میلی‌آمپرساعتی بوده و بر اساس اعلام کمپانی در صورت استفاده عادی برای مدت 12 روز و در صورت استفاده سنگین برای مدت 6 روز شارژدهی خواهد داشت. شارژ کامل باتری دستگاه نیز حدودا 1 ساعت زمان خواهد برد. از جنبه امکانات ارتباطی و ناوبری نیز این دستبند هوشمند با قابلیت پشتیبانی از GNSS، بلوتوث 5.2 و NFC روانه بازار می‌شود. بعلاوه شیائومی باند 7 پرو از قابلیت مقاومت در برابر آبخوردگی تا فشار 5 اتمسفر برخوردار است.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

فروش شیائومی باند 7 پرو با قیمت‌گذاری اولیه 380 یوان (57 دلار) هم‌اکنون در بازار چین آغاز شده است. این پیشنهاد تا روز پنج‌شنبه آینده معتبر بوده و پس از آن دستبند باند 7 پرو با برچسب قیمتی 400 یوانی (60 دلاری) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نوشته دستبند هوشمند شیائومی باند 7 پرو با نمایشگر آمولد غول‌پیکر رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.