دستگیری کلاهبردار تلگرامی در اصفهان

فردي كه با معرفي خود به عنوان نماينده فروش يك شركت توانسته بود در شبكه اجتماعي تلگرام از شهروندي مبلغ 100 ميليون ريال كلاهبرداري كند در عمليات ماموران پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد. 
 
در پي مراجعه يكي از شهروندان به پليس فتاي استان اصفهان و اعلام شكايتي مبني بر اينكه فردي با فريب او در تلگرام مبلغ 100 ميليون ريال از وي كلاهبرداري نموده ،بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت. 
 
فرد شاكي در اظهارات خود عنوان كرد ، در شبكه اجتماعي تلگرام با فردي آشنا شدم كه خود را نماينده فروش يكي از كارخانجات توليد فولاد معرفي مي كرد و من نيز به قصد خريد با وي تماس گرفتم و به عنوان پيش پرداخت مبلغ 100 ميليون ريال به حسابش واريز كردم اما پس از چند روز از اين ماجرا فرد مذكور ديگر تلفن خود را جوابگو نبود. 
 
سرهنگ جهانگير كريمي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در اين زمينه به خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: با اظهارات شاكي بلافاصله پرونده تشكيل و كارشناسان پليس فتا با جمع آوري مدارك و اقدامات تخصصي و جستجو در فضاي مجازي سرانجام توانستند هويت فرد شياد كه يك زن جوان بود را شناسايي كنند . 
 
اين مقام مسئول عنوان داشت‌: با شناسايي متهم ماموران با هماهنگي مقام قضايي وي را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند كه وي پس از مواجهه با مدارك و مستندات پليس به انجام كلاهبرداري از اين شهروند در شبكه اجتماعي تلگرام اعتراف كرد . 
 
سرهنگ كريمي با هشدار به شهروندان براي حفظ هوشياري بيشتر در انجام معاملات و خريدهاي كلان گفت: به كساني كه قصد خريد از فضاي مجازي را دارند توصيه مي كنيم به هيچ عنوان سراغ شبكه هاي اجتماعي مجازي نروند، از سايت هاي قابل اطمينان و داراي نماد الكترونيك خريد استفاده كنند و تا زماني كه جنس درخواستي را مشاهده نكرده اند پولي بابت آن پرداخت نكنند. 
 
اين مقام انتظامي تاكيد كرد : شهروندان مي بايست هنگام ورود به درگاه بانكي از اصلي بودن سايت اطمينان حاصل كنند تا گرفتار سايت هاي جعلي و فيشينگ نشوند.