دکتر ابراهیم محمودزاده گزینه اصلی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد

ICTna.ir - براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دکتر ابراهیم محمودزاده، مدیرعامل اسبق صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، رئیس اسبق هیئت مدیره ایرانسل و رئیس فعلی هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، بعنوان گزینه اصلی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت جدید قرار گرفته است. 

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا، نام وی در کنار دکتر عیسی زارع‌پور (رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضائیه) و همچنین دکتر مهدی اخوان بهابادی (مدیرعامل فعلی همراه اول، قائم مقام پیشین رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین و دبیر اسبق شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق مرکز ملی فضای مجازی) بعنوان اصلی ترین گزینه های معرفی بعنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی از سوی ابراهیم رئیسی قرار گرفته است.

ابراهیم محمودزاده کیست؟
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ابراهیم محمودزاده، متولد 1334 در دامغان است. مدیرعامل اسبق و غیرنظامی صاایران، در حال حاضر عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر با رتبه دانشیار پایه 22 و رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از آذر 1399 است.
 
محمودزاده 66 ساله لیسانس مهندسی الکترونیک خود را در سال 1362 از دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافت کرده و از سازمان مدیریت صنعتی در سال 1375 کارشناسی ارشد MBA خود را اخذ کرده است.
 
mahmoudzade 4-thumb-600x399-11690.jpg
 
وی دکترای تخصصی مدیریت استراتژیک تکنولوژی خود را هم در سال 1380 از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرده است.
 
تالیف و ترجمه 5 جلد کتاب، نزدیک به 100 مقاله علمی و پروژه تحقیقاتی و مالی بخش دیگری از رزومه ابراهیم محمودزاده است. 
 
10 سال مدیرعاملی شرکت صاایران، حضور در فهرست موسسین ایرانسل و نزدیک به 10 سال عضویت در هییت مدیره و ریاست هییت مدیره ایرانسل، سه دوره معاونت وزیر دفاع در حوزه های طرح و برنامه، بودجه و آماد، ریاست شورایعالی (هییت مدیره) صاایران، ریاست هییت مدیره شرکت سرمایه گذاری غدیر، مدیرعاملی و ریاست هییت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) و ریاست هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از جمله سوابق اجرایی محمودزاده طی سالهای گذشته است.
 
محمودزاده در حاشیه مجمع سهامداران مخابرات ایران، با بیان اینکه فضای مخابرات کشور و زیست بوم دیجیتال به نحوی است که مصرف و استفاده مردم از تلفن ثابت و همراه و پهنای باند رو به افزایش است، گفته بود: به دنبال برنامه جهشی برای امسال هستیم و باید سهامداران ما امسال وضع مطلوب تری در مقایسه با سال گذشته پیدا کنند. وی پیش از این تاکید کرده بود "فناوری هاو تجهیزات موجود در مخابرات ایران، قدیمی ست و باید برای به روزرسانی آن ها هزینه شود .زیرا که راهبردهای جدید باید متاثر از فناوری های جدید و نو باشد."
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، 27 اردیبهشت امسال و همزمان با روزجهانی مخابرات با تشریح پیاده سازی زیست بوم دیجیتال به عنوان سرفصل تعیین شده اتحادیه جهانی مخابرات اعلام داشته بود: اتحادیه جهانی مخابرات با توجه به حوزه اینترنت اشیا و نسل پنجم در تکنولوژی های‌تک سرفصل هایی را برای فعالیت های ارتباطی تعریف کرده است که شرکت مخابرات ایران نیز به تبعیت از آن در حال طرح و بازآفرینی برنامه های ارتباطی خود است.
 
محمودزاده پیش از این با بیان اینکه ما هنوز فاصله زیادی تا درک واقعی فضای مجازی داریم اظهار داشته بود: باید با نگاه دقیق تر، زیست بوم فضای مجازی و دیجیتالی شویم.