رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران: آغاز بازرسی گسترده در بازار برای کشف کالای قاچاق/ فرصت مجدد به متخلفان داده نمی‌شود

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به آغاز بازرسی گسترده در بازار برای کشف کالای قاچاق، گفت: تفاوت این بازرسی با بازرسی‌های قبلی در این است که این بار فرصت دوباره برای ارائه مدارک به واحدهای صنفی متخلف داده نخواهد شد.
سید مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آغاز بازرسی و پایش بازار صنفی کشور، گفت: از روز شنبه 17 تیرماه بازرسی در تمامی اصناف آغاز شده که این بازرسی هنوز به صنف IT نرسیده است.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: بنابر گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر تایید وجود کالای قاچاق در تمامی بازارها، تصمیم برای بازرسی در تمامی صنوف اتخاذ شده و این بازرسی با کمک نیروی انتظامی، تعزیرات، بازرسی اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صورت گسترده در حال انجام است.
 
وی گفت: تفاوت این بازرسی با بازرسی‌های قبلی در این است که فرصت دوباره برای ارائه مدارک به واحدهای صنفی داده نخواهد شد، به این معنا که اگر کالای بدون مدرک که مصداق قاچاق است در واحد صنفی موجود باشد، به فروشنده فرصت دوباره‌ای برای پیدا کردن و ارائه مدارک داده نمی‌شود و در لحظه کلای قاچاق به سازمان امور تملیکی برای حراج منتقل می‌شود.
 
میرمهدی ادامه داد: پیش از این در مراحل متعدد بازرسی‌ها فرصت ارائه مدارک به واحدهای صنفی داده شده و اگر قرار باشد در هر بار بازرسی برای تکمیل مدارک فرصت داده شود، در عمل بازرسی‌ها بی‌فایده می‌شوند.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اظهار داشت: این مرحله از بازرسی به صورت گسترده در حال انجام است و بیشتر واحدهای صنفی هر پاساژ بازرسی می‌شوند.