رئیس جمهور، عدم توسعه زیرساخت در دولت‌های قبل را دلیل مشکلات امروز اینترنت بیان کرد

رئیس جمهور در نشست خبری خود، دلیل ضعف و کاهش کیفیت اینترنت را عدم توسعه زیرساخت در دوره‌های گذشته بیان کرد.

با اعلام کارشناسان و کاربران، سرعت و کیفیت اینترنت در یک سال اخیر افت قابل توجهی پیدا کرده است، به ویژه در یک ماه اخیر، اختلالات مکرر موجب نارضایتی کاربران از اینترنت شده است.

رئیس جمهور در نشست خبری خود این مشکلات را به عدم توسعه زیرساخت شبکه اطلاعات در دوره‌های پیشین ربط داد و در واقع کاهش کیفیت اینترنت را به نوعی تایید کرد.

رئیسی در این مورد گفت: نکته‌ای که باید به شما اصحاب رسانه بگویم آن است که کارهایی باید در سنوات گذشته، در رابطه با تامین زیرساخت‌ها انجام می‌شد که انجام نشده است.

او افزود: اجازه بدید این را دقیق عرض کنم، اگر زیرساخت‌ها در این سنوات گذشته کامل شده بود، ما الان مشکل نداشتیم. این مشکلاتی که امروز شاهد آن هستید به این دلیل است که زیرساخت‌هایی که باید در حوزه اینترنت و ارتباط انجام می‌شد، انجام نشده است. این موضوع را خودشان هم قبول دارند و حالا ما باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

رئیسی تاکید کرد هدف دولت سیزدهم آن است که در کنار تمامی بخش‌ها از جمله مسکن، بیکاری و ارتباطات، عقب ماندگی‌ها نیز جبران شود. او وعده داد که تا پایان دولت سیزدهم عقب‌ماندگی در این حوزه‌ها به طول کامل برطرف خواهد شد.

رئیسی با اشاره به تلاش دولت برای توسعه فیبرنوری گفت: با فیبرنوری می‌توانیم به سرعتی 10 برابر بالاتر دسترسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزیر ارتباطات، از ابتدای شروع دولت سیزدهم، یک و نیم میلیون خانواده و محیط کسب‌و‌کار به فیبرنوری دسترسی پیدا کردند، برنامه داریم تا پایان دولت، 20 میلیون خانواده یا محیط کسب‌و‌کار، یا ارتباطشان یا دسترسی‌شان را با فیبرنوری برقرار کنند.

نکته جالب آن است که بر اساس گزارش طرح فیبرنوری دولت سیزدهم، بیش از یک میلیون و پانصد هزار پورت منصوبه داریم اما تنها حدود سه هزار و ششصد کاربر از این سرویس استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد آمار استفاده و کاربرد فیبرنوری برای مردم به شکلی که بیان می‌شود بالا نیست.

 

 

نوشته رئیس جمهور، عدم توسعه زیرساخت در دولت‌های قبل را دلیل مشکلات امروز اینترنت بیان کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.